مناطق حاشیه نشین به محدوده شهر ارومیه الحاق شد

قائم مقام شهردار ارومیه از الحاق برخی از مناطق حاشیه شهر ارومیه به محدوده شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا،  غلام رضا عدل دوست، با اشاره به جلسه هفته اخیر شورای عالی شهرسازی در خصوص الحاق  بخشی از زمین های  ارومیه به داخل محدوده شهر افزود: در جلسه فوق اراضی الحاقی در سه بخش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به بحث مقوله تفکیک اراضی الحاقی، بیان کرد: در خصوص تفکیک که در گذشته تقسیم بندی  صورت گرفته بود مقرر شد در  دبیرخانه شورای عالی شهرسازی تدقیق خط محدوده در نقاطی که دارای شکل منظم هندسی نبوده اند، انجام شود و سپس  ارسال شود.

عدل دوست با بیان اینکه دومین موضوع در جلسه شورای عالی شهرسازی بررسی اراضی  و املاکی بود  که در آن  ساخت وساز صورت گرفته بود، تاکید کرد: شورای عالی با کلیات ان موافقت کرد  و اختیار زمان و نحوه اجرای آن را به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی سپرده  شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد، نقاطی که ساخت و ساز در آن صورت گرفته بود، به صورت دقیق خط محدوده  تفکیک شود و در عرض دو هفته  دوباره  به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی جهت تایید نقشه ارسال  شود.

وی در پاسخ به این پرسش که  کدام محلات  وارد محدوده شده است، بیان کرد:  نام محلات بعد از اینکه دقیقا مقوله تفکیک از سوی شورای عالی شهرسازی در تهران صورت گرفت، اعلام می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار ارومیه با اشاره به اراضی  که در آنها ساخت و ساز انجام صورت نگرفته است بیان کرد: سومین موضوع جلسه شورای عالی شهرسازی  اراضی خالی  از سکنه  بود نقاطی که ساخت و ساز صورت نگرفته است  و قرار شد ضمن کارشناسی  و برسی بیشتر،مجددا به شورای عالی شهرسازی ارسال شد.

وی از اتحاد و هم دلی تمامی ارگان های اجرایی استان آذربایجان غربی در خصوص الحاق برخی مناطق خارج از محدوده به داخل  تشکر کرد و گفت: این مهم به زودی تعیین تکلیف و به استان ابلاغ  می شود.

منبع: مهر

کد خبر 328930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.