14 هزار میلیارد تومان چک برگشتی پایتخت نشینان در جیب شهرداری تهران

آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد تهرانی ها رکوردار چک برگشتی در کشور هستند به گونه ای که در تیرماه سال جاری 5246 فقره چک برگشتی به ارزش 73 هزار میلیارد ریال به نام تهرانی ها به ثبت رسیده است. این در حالی است که به گفته سمیع الله حسینی مکارم معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری، تهرانی ها 1400 میلیارد توما

به گزارش ایمنا، موضوع چک های برگشتی در معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران یکی از مشکلاتی است که در سال های اخیر شهرداری تهران با آن روبه روست. این اوراق مالی تنها مربوط به یک دهه اخیر نیست بلکه در زمانی که حسین محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران بود؛ اعلام کرد که برخی از چک های برگشتی ای که به عنوان اسناد مالی در این معاونت قرار دارد؛ مربوط به دهه های گذشته است.
محمد علی نجفی، شهردار تهران درباره تعیین وضعیت چک های برگشتی در شهرداری تهران نیز به خبرنگاران اعلام کرده بود؛ راهکار شهرداری تهران در زمینه چک‌های برگشتی، برطرف کردن اساسی مشکل است و به دنبال این نیستیم که موضوع برای حل به قوه قضائیه کشیده شود.
به گفته شهردار تهران؛ ترجیح می دهیم در موضوع چک‌های برگشتی، مصالحه انجام شده تا کار به دستگاه قضا کشیده نشود.
مساله ای که معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران نیز امروز به آن اشاره کرد و گفت در نظر داریم تا با گفت و گو چک های برگشتی شهروندان را به پول نقد تبدیل کنیم.
در دوره گذشته نیز آخرین آماری که توسط قدرت الله گودرزی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اعلام کرده بود؛ در شهرداری تهران شاهد برگشت خوردن چک‌های زیادی از شهروندان هستیم و تلاش داریم از طریق مختلف؛ از اسناد جهت تامین درآمدهای شهر وصول شود.
گودرزی در آن زمان اعلام کرده بود؛ شهرداری تهران در ایجاد سهولت برای انجام امور شهروندان در سال‌های گذشته چک‌هایی را دریافت داشته است که برخی از این چک‌ها به دلیل مشکلات مالی شهروندان، برگشت خورده و جزو مطالبات شهرداری تهران باقی مانده است.
وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده از سوی شهرداری در سال گذشته، بخشی از این چک‌ها وصول شده، تاکید کرده بود: هم اکنون رقم چک‌های برگشتی نزد شهرداری تهران به 720 میلیارد تومان رسیده است.
اما سید دادوش هاشمی معاون اسبق مالی شهرداری تهران نیز در سال 92 اعلام کرده بود میزان چک های برگشتی شهرداری تهران 447 میلیارد تومان بوده که این اسناد مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی برای اجرای طرح های مختلف در تهران است.
به گفته وی؛  یکی از سیاست ای شهرداری در وصول چک های برگشتی تصویب لایحه تخفیف جرایم چک‌های برگشتی در شورای شهر تهران بوده است.
منبع: تیتر شهر
کد خبر 328739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.