پرونده ایران را به شورای امنیت می‌بریم

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود در قاهره که به خواست عربستان سعودی برگزار شد، از دولت‌های عضو خواستند که برای مطرح کردن پرونده ایران در شورای امنیت تلاش کنند.

به گزارش ایمنا. وزیران امور خارجه شرکت کننده در اجلاس اضطراری، در بیانیه پایانی نشست خود با لحنی تندتر از قبل از «اقدامات تهدیدآمیز» ایران و گروه حزب‌الله لبنان علیه کشورهای منطقه، انتقاد کردند. آنها همچنین با اقداماتی که به گفته آنها عربستان برای حفظ امنیت ملی خود می‌کند، اعلام همبستگی کرده‌اند. 

در این بیانیه به ایران در مورد «پیامدهای» اقداماتش هشدار داده شده، به نحوی که در بیانیه‌های قبلی سابقه نداشت؛ اما به نظر می‌رسد منظور، ارجاع موضوع به شورای امنیت باشد؛ چرا که کشورهای اتحادیه عرب جز توسل به نهادهای بین المللی ابزار دیگری برای مقابله با ایران در اختیار ندارند.

قابل ذکر است که برخلاف ادعاهای ائتلاف تحت رهبری ریاض و واشنگتن مبنی بر اینکه موشکی که به سمت فرودگاه بین‌المللی ملک «خالد» در نزدیکی ریاض شلیک شده، ایرانی بوده است، گزارش محرمانه شورای امنیت، هرگونه ارتباط این حمله با ایران را رد کرده است.

پایگاه تحقیقی آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی ضمن اعلام این خبر نوشت، دهم نوامبر، یک هیئت منصوب شده توسط شورای امنیت سازمان ملل نامه‌ محرمانه‌ای را به دیپلمات‌های ارشد ارسال کرد که در آن تصریح شده بود که هیچ شواهدی در خصوص ادعاهای عربستان سعودی مبنی بر اینکه ایران مسئول حمله اخیر موشکی انصارالله به ریاض است، وجود ندارد.

کد خبر 328529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دشمن عربها IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    0 0
    هیچ غلطی نمی توانید بکنید