با آغوش باز به استقبال سرمایه گذاران واقعی می‌روم

شهردار شیراز گفت: امروزه دیگر نمی توان با تکیه بر عوارض مردم، اوراق مشارکت و وام شهرها را اداره کرد، چرا که اخذ تسهیلات و فروش اوراق مشارکت در شرایطی توجیه دارد که اقتصاد تورمی داشته باشیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، اسکندرپور در دیدار با رییس و کارشناسان سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی اظهار داشت: به نظر می رسد در شرایط دشوار فعلی جذب سرمایه گذار تنها راه نجات شهرداری هاست.
وی در این دیدار که با حضور معاون مالی و اقتصادی شهرداری و رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر صورت گرفت، خاطرنشان ساخت: تعریف و تشریح شفاف پروژه های سرمایه گذاری، به کارگیری مشاوران توانمند با فکر و اندیشه ی فاخر و توجه به میزان سود سرمایه گذار همچنین استفاده از توان نیروهای خوش فکر، خوش رو و خوش اخلاق، معیارهایی است که باید بیش از پیش در حوزه سرمایه گذاری مدّ نظر قرار گیرد.
مهندس اسکندرپور با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه گذار در روند توسعه و پیشرفت شهر، اعلام کرد: به عنوان شهردار این  کلانشهر، ضمن اینکه اجازه حضور دلالان اقتصادی را در شیراز نمی دهم، شخصاً با آغوش باز به استقبال سرمایه گذاران واقعی می روم و برای آنها به معنای واقعی فرش قرمز پهن می کنیم.
وی ضمن اشاره به ظرفیت های موجود در بافت تاریخی فرهنگی شیراز برای سرمایه گذاری همچنین اهمیت این محدوده به لحاظ فرهنگی، مذهبی، تاریخی و حتا اجتماعی، بیان داشت: در مسیر جذب سرمایه گذار و تعریف بسته های سرمایه گذاری نگاه ویژه به احیای بافت تاریخی فرهنگی شیراز با هدف بازگشت ساکنان اصیل به این منطقه خواهیم داشت.
دکتر اسدی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری نیز ضمن اشاره به روند همکاری شهرداری شیراز با سرمایه گذاران، گفت: طبق مصوبه شورا در بودجه امسال، یکهزار میلیارد تومان تکلیف جذب سرمایه گذاری برای شهرداری های مناطق تعیین شده است. ازین رو نگاه مدیریت شهری باید به سمت سرمایه گذاری و جذب بخش خصوصی باشد. وی پیشنهاد کرد یکی از ملاک های ارزیابی مدیران به ویژه شهرداران مناطق میزان موفقیت در جذب سرمایه گذاری باشد تا این مهم بیش از پیش در دستور کار زیرمجموعه های شهرداری قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، سینا بنی زمانی، رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر شیراز هم در این نشست، با بیان این مطلب که باید ظرفیت های مادی و معنوی شهر شیراز را برای سرمایه گذاران به صورت روشن معرفی کرد، اظهار داشت: در حوزه های فرهنگی، ورزشی و گردشگری فرصت های بسیاری برای تعریف پروژه های سرمایه گذاری وجود دارد. وی افزود: این رویکرد را می توان حتی در برگزاری رویدادهای شهری از جمله جشنواره های فرهنگی، علمی و... نیز پیاده کرد.
همچنین مهندس قلعه دار، رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری خاطرنشان ساخت: اعتقاد مجموعه شهرداری این است که هر پروژه سرمایه گذاری علاوه بر رونق اقتصادی زمینه را برای اشتغالزایی نیز فراهم می کند. از این رو تقویت رویکرد جذب سرمایه گذار در تمامی دستگاه ها و نهادهای متولی اهمیت ویژه‌ای دارد که انتظار می رود با همکاری و همراهی همه ی نهادهای مرتبط با این حوزه، در آینده نزدیک رویدادهای خوشی را در این زمینه شاهد باشیم.

کد خبر 328396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.