طرح بن- بروجن هیچ زمانی در چهارمحال و بختیاری متوقف نشد

مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان با اعتقاد بر اینکه توقف طرح هایی چون سد تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد به نوعی بازی سیاسی است، گفت: طرح بن- بروجن در استان چهارمحال و بختیاری هیچ زمانی متوقف نشد و تنها دستور توقف طرح در اصفهان صادر و اجرایی شد.

اسفندیار امینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اجرای شبانه طرح بن-بروجن، اظهار داشت: طرح بن- بروجن در استان چهارمحال و بختیاری هیچ زمانی متوقف نشد و دستور توقف طرح تنها در اصفهان اصفهان صادر و اجرایی شد.

وی در خصوص اینکه آیا تعطیلی طرح بن -بروجن در اصفهان به دلیل توقف عملیات اجرایی سد تونل سوم کوهرنگ به بهانه زیست محیطی و شکایت چهارمحال و بختیاری است، بیان داشت: به طور قطع تمام این اتفاقات سیاسی است.

مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان همچنین پیرامون توقف عملیات اجرای سد تونل کوهرنگ، گفت: در حالیکه این طرح بیش از دو دهه در حال اجراست و پیش از این نیز مطالعات اجرایی آن انجام شده، سوال این است که چطور بعد از تمام این سال ها اکنون مدعی برخی می شوند که سد طرح مجوز زیست محیطی ندارد.

وی با بیان اینکه توقف طرح هایی چون تونل سوم کوهرنگ و سد این طرح و همچنین بهشت آباد به نوعی بازی سیاسی است، تاکید کرد: متاسفانه مسبب تمام این اتفاقات وزارت نیرو است چرا که میزان زیادی آب از محل حق آبه های کشاورزان و محیط زیست اصفهان را به استان ها و شهرهای مختلفی چون یزد و چهارمحال و بختیاری و... در حالیکه هیچ توجهی به مسائل زیست محیطی و تبعات اجتماعی کار خود ندارد.

امینی با تاکید بر اینکه بزرگترین ضعف وزارت نیرو فروش حقآبه های مردم در بخش های مختلف است، تصریح کرد: مطابق تصمیم بیست و چهارمین جلسه شورای عالی آب در ۲۱ فروردین ۹۵، وزارت نیرو مسئول اجرای مصوبات و اجرای طرح های آبرسانی است در حالیکه پروژه بهشت آباد بعد از ۱۲ سال کار مطالعاتی و مصوبه مقام رهبری در سال ۸۰ و همچنین داشتن مصوبه و ردیف بودجه از مجلس تعطیل شده است.

گفتنی است؛ روز گذشته نماینده مردم شاهین شهر در مجلس اعلام کرد درحالی‌که شاهد توقف طرح‌های انتقال آب به فلات مرکزی  و اصفهان هستیم و احداث طرح‌های انتقال آب از مسیر تونل‌های سوم کوهرنگ و بهشت‌آباد متوقف‌شده است، طرح انتقال آب بن – بروجن در استان چهارمحال و بختیاری شبانه پیگیری می‌شود!

حسینعلی حاجی دلیگانی اعلام کرد که مسئولان استان چهارمحال و بختیاری در ظاهر اعلام می‌کنند که اجرای این طرح را متوقف کرده‌اند اما در حقیقت با صحنه‌گردانی،  اجرای این طرح از روز به شب دستور داده‌اند.

وی با عجیب دانستن این موضوع که چگونه مسئولان استان چهارمحال و بختیاری باوجود دستور توقف مقام قضایی بر اجرای این طرح، همچنان تخلف می‌کنند ادامه داد: عملیات انتقال برق به طرح انتقال آب بن – بروجن نیز متاسفانه از حوزه سرزمینی استان اصفهان در حال اجراست و از استاندار اصفهان می‌خواهیم این موضوع را از طریق وزارتخانه‌های کشور و نیرو پیگیری کند.

کد خبر 328347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.