تشکیل کارگروه تعیین الگوی شهریه مدارس/ شناسایی آسیب‌های شهریه

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا الگوی شهریه را متناسب سازی کنیم، گفت: قانون به ما اجازه داده است تا کارگروه تخصصی ذیل شورای سیاست گذاری داشته باشیم و اکنون دو هفته‌ای است که کارگروه تخصصی الگوی شهریه تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند، درباره بازنگری در الگوی شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: کارگروهی تخصصی در این زمینه تشکیل شده تا آسیب‌های الگوی شهریه‌ فعلی را شناسایی و رصد کنیم.

وی با اشاره به مشکل عمده الگوی شهریه طی سه سال گذشته گفت: اساس الگو، هزینه تمام شده است یعنی موسس اعلام می‌کند برنامه‌هایش چیست و هزینه‌اش چقدر است اما از آنجا که یکی از آیتم‌ها و محورهای شهریه طبق ماده ۱۵ نرخ تورم است، تعارضی ایجاد می‌شد، به عنوان مثال مدرسه‌ای که قبلا شهریه‌ای بر اساس برنامه‌هایش داشت، در سال جاری برای اجرای برنامه‌های مفصل‌تر و دریافت هزینه بیشتر طبق قانون با تعارض و مشکل روبرو می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا الگوی شهریه را متناسب سازی کنیم، گفت: قانون به ما اجازه داده است تا کارگروه تخصصی ذیل شورای سیاست گذاری داشته باشیم. اکنون دو هفته‌ای است که کارگروه تخصصی الگوی شهریه تشکیل شده و اعضاء مامور شده‌اند تا کارگروه‌های استانی را هم فعال کنند.

زینی‌وند ادامه داد: بر این اساس باید مبنای هزینه تمام شده و مبنای تعیین شهریه در مدارس متناسب با اقتضائات استان‌ها باشد و نمی‌توانیم الگوی واحدی برای کل استان‌ها داشته باشیم. این کارگروه‌ها بر اجرای درست قانون و بویژه الگوی شهریه نظارت می‌کنند. باید در نظر داشت که اقتضائات و شرایط استان‌ها و حتی مناطق مختلف در یک استان  مشابه نیست و ما دیگر نرم واحدی را نخواهیم داشت و الگوی شهریه متناسب با برنامه‌ها و عملکرد مدارس و بر اساس شرایط استانی و منطقه‌ای ممکن است، متفاوت باشد.

کد خبر 328331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.