مراسم آیینی روایت بقیع در آقا علی عباس (ع)بادرود برگزار می شود

نطنز-هم زمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)مراسم آیینی روایت بقیع در جوار آستان مقدس آقا علی عباس(ع)بادرود برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛مراسم آیینی روایت بقیع، روایتی کم نظیر از شهادت امام حسن (ع) است که هر ساله در سالروز شهادت این امام همام در محل آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و محمد (ع) بادرود برگزار می شود.

نام امامزاده آقا علی عباس (ع) امروز به عنوان یک مرکز. فرهنگی و مذهبی بزرگ در سراسر خطه شمال استان اصفهان و حتی در سراسر ایران، بلند آوازه شده است و در مناسبت های گوناگون مذهبی شاهد برگزاری مراسم های خاص و عمدتا کم نظیر در آن هستیم که مراسم روایت بقیع یکی از این برنامه های خاص است.

سید رسول علی حسینی مداح و روایت گر مراسم معنوی روایت بقیع و عضو هیات وابسته به آستان مقدس امام زادگان آقا علی عباس و سید محمد (ع) اظهار کرد: مراسم روایت بقیع هفت سال است که در این آستان مقدس برگزار می شود و امسال نیز این مراسم در عصر روز ٢٨ صفر برگزار خواهد شد.

وی افزود: از سال نخست استقبال مردم و زوار از این مراسم خوب بوده است و هر سال بر شمار بازدید کنندگان از این مراسم جالب افزوده می شود به طوری که با حضور خیل تماشاگران روبرو هستیم.

علی حسینی با بیان این که که بیش از یکصد نفر عوامل اجرایی و بازیگر به صورت رایگان در اجرای آن سهیم هستند، گفت: گوشه‌ هایی از زندگی نامه امام غریب و مظلوم شیعیان حضرت امام حسن‌ مجتبی علیه‌السلام با اجرای یک راوی و ایفای نقش بازیگران در قالب نقش‌های مختلف و با طراحی صحنه و دکوراسیون بسیار زیبا از نمای شهر مدینه و قبرستان مطهر بقیع و قبر مقدس پیامبر اعظم (ص) در قالب سبک هنری نماهنگ، به تصویر کشیده می شود.

وی خاطر نشان کرد: مداح در این مراسم کم نظیر طبق مستندات تاریخی و همراه با زیر صدای نوای ملکوتی نی شروع به خواندن وقایع و مصیبت‌های امام حسن‌ مجتبی علیه‌السلام می‌کند و بازیگران به اجرای نقش‌ها می‌پردازند.

کد خبر 328218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.