توضیحات بهزیستی درباره واگذاری کودکان زلزله‌زده بی‌سرپرست به متقاضیان

بنابر اعلام مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور تا این لحظه هیچ کودک زلزله‌زده‌ای که در راستای حادثه اخیر کرمانشاه یتیم یا هر دو والد خود را ازدست داده و بی‌سرپرست شده باشد، جهت نگهداری به این سازمان ارجاع داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایسنا،  سیدمهدی میر شاه ولد در این باره افزود: طی چند روزی که از زلزله کرمانشاه می‌گذرد تاکنون هیچ کودکی که پدر یا مادرش را همزمان از دست داده باشد، ‌ برای واگذاری سرپرستی به این ارگان ارجاع داده نشده است.

وی با بیان اینکه مسلما هستند کودکانی که یکی از والدین خود را زلزله کرمانشاه از دست داده‌اند، ‌ تاکید کرد: با گذشت ۴ روز از زلزله مورد ارجاعی از این بابت نداشته‌ایم.

میرشاه ولد ادامه داد: در بین مصدومان کودکان و والدین زخمی شده وجود دارند که بدلیل شرایط موجود و دریافت خدمات درمانی از هم جدا هستند که تمامی آنها شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اورژانس اجتماعی کرمانشاه و کردستان در منطقه مستقر و تیم‌های آنها در مناطق زلزله زده توزیع و در حال شناسایی کودکان، ‌ سالمندان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست شده و معلولان هستند، گفت: چنانچه کودکی شناسایی شود،   در مرحله اول توسط بهزیستی پذیرش، خدمات روانی و مشاوره‌ای انجام و پس از اقدامات لازمه، همانند سایر کودکان ساکن در شیرخوارگاه و مراکز شبه خانواده چنانچه شرایط واگذاری به خانواده‌های متقاضی را داشته باشد، با طی روند قانونی "فرزندخواندگی" و یا "امین موقت" اقدامات لازم در آینده صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، بافت قبیله‌ای، طایفه‌ای و عشیره‌ای منطقه به گونه‌ای قوی است که بزرگان آنها از کودکان و زنان حمایت می‌کنند اما چنانچه موردی شناسایی شود حتما تحت پوشش خدمات این سازمان قرار خواهند گرفت.

میرشاه ولد در پایان تاکید کرد: با توجه به استقرار تیم‌های شناسایی، این سازمان آماده پذیرش سالمندان، ‌ زنان و معلولان بد سرپرست و بی سرپرست حادثه اخیر جهت ارائه خدمات لازم به آن‌ها است.

کد خبر 328173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.