مدرن سازی تجهیزات آتش نشانی در دستورکار است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اعلام کرد: این سازمان مدرن سازی و افزایش تجهیزات امداد و نجات به ویژه در بخش های امداد و نجات کوهستان و ارتفاعات، چاه و جاده ای را در دستور کار خود قرار داده است.

آتشپاد بهزاد بزرگزاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا افزود: این سازمان در چند سال اخیر با رویکردی علمی به سمت استقرار سیستم های نرم افزاری حرکت کرده است.

وی تاکید کرد: کمیته فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان که در چند سال اخیر به صورت تخصصی روند خرید کلیه تجهیزات سازمان را مورد توجه قرار می دهد، سال جاری را سالی برای مدرن سازی و افزایش تجهیزات امداد و نجات بالاخص در حوزه های امداد و نجات کوهستان و ارتفاعات، چاه و جاده ای قرار داده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در طول یکسال گذشته، اعضای کمیته فنی پس از بررسی نیازهای سازمانی در بخش های عملیاتی، نرم افزاری و سخت افزاری از طریق مناقصه و دعوت از شرکت های معتبر، جلسات متعدد توجیهی و پرزنت محصولات را برگزار و در نهایت اقدام به خرید کرده اند.

وی از جمله محصولات خریداری شده را یک دستگاه نردبان ۵۶ متری، ۳ دستگاه خودروی دو منظوره، ۲ خودروی تخصصی حمل دستگاه های تنفسی (برای اولین بار در کشور)، ۳ دستگاه خودروی آبرسان، یک دستگاه جرثقیل پنج تن بر روی شاسی ایسوزو، یک دستگاه جرثقیل یک تنی، یک دستگاه خودروی نوررسان، ۲ دستگاه موتورسیکلت برقی و ۴ دستگاه موتورسیکلت انژکتوری، یک دستگاه کمپرسور شارژ دستگاه تنفسی (با قابلیت شارژ ۴ دستگاه در ۶ دقیقه) و یک دستگاه شارژ خاموش کننده های پودر و گاز (با قابلیت شارژ تا سیلندرهای ۵۰ کیلویی) برشمرد.

وی ادامه داد: از دیگر خریدهای انجام گرفته توسط کمیته فنی را می توان به سه پایه پیشرفته چاه، وینچ خودکشش (جهت استفاده در امداد و نجات تله سیژ و تله کابین)، پمپ های پرتابل، دستگاه های خاموش کننده کوله ای، دستگاه های برش کوله ای (برای استفاده در عملیاتی های کار در ارتفاع)، پمپ های کف کش تا عمق ۸ میلیمتر، دستگاه های هیدرولیک شارژی، بیش از ۲۰۰ دستگاه سیلندر تنفسی، دستگاه فلزیاب، خریداری و جاسازی ست های هیدرولیک برای کلیه خودروهای سازمان، سیستم های پنوماتیک، اره موتوری و بتن بر پیشرفته، دستگاه های گازسنج پیشرفته، دستگاه های حرارت سنج پیشرفته، تشک نجات پرتابل، کلاه ضدانفجار فوق پیشرفته و غیره را نام برد.

بزرگزاد با اشاره به برخی مناقصه های بزرگ در سازمان آتش نشانی اصفهان، خاطرنشان کرد: برگزاری مناقصه در زمینه خرید یک دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه نردبان ۴۰ متری، افزایش قابل توجه دستگاه های تنفسی به همراه سیلندر، وینچ های خودکشش، دستگاه های هیدرولیک و غیره برگزار و خرید آنها در دست اقدام قرار گرفته است.

کد خبر 328136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.