تکمیل قطار سریع‌السیر اصفهان و حل بحران آب اولویت نخست استان است

استاندار اصفهان بازاریابی توریسم، تکمیل قطار سریع السیر اصفهان – تهران و حل مشکل آب از اولویت های اول استان برشمرد و گفت: اصفهان بهترین پایلوت و اصلی ترین منطقه در کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید بالاتر از آنچه هستیم فکر کنیم و بر روی سرمایه گذاری خارجی و داخلی بسیار تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محسن مهر علیزاده در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان با وی، اظهار داشت: اصفهان در ابعاد مختلف، استانی کامل با مردمانی با فرهنگ، متدین، آگاه و هنرمند است.

وی بیان داشت: با حدود ۴ دهه کار اجرایی امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای اصفهان باشم و در این راستا توقعات و انتظارات مدیران؛ بار مسوولیت من را سنگین تر می کند.

استاندار اصفهان افزود: برگزاری جلسه معارفه استاندار در اتاق بازرگانی پیام روشنی داشت و انتظار دارم که در ابعاد اقتصادی کارهای بیشتری صورت گیرد.

نرخ بیکاری اصفهان ۲ درصد بالاتر از متوسط کشور است

وی با بیان اینکه مشکلات اصفهان بیشتر از آن چیزی است که در اذهان وجود دارد، تصریح کرد: نرخ بیکاری این استان ۲ درصد بالاتر از متوسط کشور است و بسیاری از صنایع بزرگ اصفهان که در کشور از گذشته معروف بوده اند با مشکلاتی مواجه شده و یا زاینده رود به عنوان ستون فقرات این استان با خشکی روبروست.

مهرعلیزاده افزود: با وجود این مشکلات باید بسیار کار کرد و با اجرای طرح های جدید به موفقیت دست یافت.

وی تاکید کرد: اصفهان همانگونه که در اکثر حوزه ها پیشتاز و پیشگام بوده است، باید در توسعه و رشد اقتصادی و سرمایه گذاری هم الگو و نمونه باشد.

استاندار اصفهان افزود: کشور در موقعیتی قرار گرفته است که باید از اقتصاد وابسته به نفت به اقتصاد مبتنی بر توانمندی های مردم و بخش خصوصی تغییر رویه دهیم و با توجه به ادامه دشمنی ها و برخی تحریم ها، لازم است که این روند شتاب بیشتری بگیرد.

وی یادآور شد: باید دست بخش خصوصی را باز بگذاریم و حمایت واقعی از آن داشته باشیم چرا که بیشترین بودجه دولت به فعالیت های جاری اختصاص می یابد و سهم فعالیت های عمرانی اندک است.

اصفهان، بهترین پایلوت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مهرعلیزاده تاکید کرد: باید بروکراسی اداری را به حداقل و روحیه خدمت رسانی را به حداکثر برسانیم و بدون چشم دوختن به خارج و با اتکاء به توانمندی های داخل، در راستای حل مشکلات و توسعه استان قدم برداریم ولی در این مسیر باید سرمایه گذاری خارجی را هم تقویت و تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان زیرساخت ها از جمله امنیت سرمایه گذاری و تلاش مردم و همت مدیران فراهم است، افزود: اصفهان بهترین پایلوت و اصلی ترین منطقه در کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید بالاتر از آنچه هستیم فکر کنیم و بر روی سرمایه گذاری خارجی و داخلی بسیار تلاش کنیم.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید در بخش ساخت صنعتی مسکن و هتل های بزرگ با ابعاد بین الملل فعالیت کنیم، افزود: بازاریابی توریسم، تکمیل قطار سریع السیر اصفهان – تهران و حل مشکل آب از اولویت های اول استان بشمار می رود.

وی اظهارداشت: مدیریت ارشد استان به فضل خداوند و بکارگیری نیروهای خوب و با رویکرد سرمایه گذاری و به حداقل رساندن بوروکراسی و ایجاد واقعی پنجره واحد سرمایه گذاری، راه را برای عملیات باز می کند و اتاق بازرگانی نیز باید طرح، ایده و فکر جدید و سرمایه گذار داخلی و خارجی را فعال نماید.

مشارکت خوب اتاق بازرگانی در تاسیس کارگو ترمینال

رییس اتاق بازرگانی استان نیز در این دیدار با خرسندی از حضور مهرعلیزاده به عنوان یک چهره ملی در سمت استاندار اصفهان، اظهار داشت: اتاق بازرگانی براساس نامه مدیر کل بحران، مسوولیت جمع آوری کمک های مردمی برای حادثه دیدگان غرب کشور را بر عهده گرفته و آماده هرگونه کمک در این زمینه است.

سهل آبادی در ادامه به بیان ظرفیت ها و پتانسیل های اتاق بازرگانی پرداخت و افزود: ۱۰ کمیسیون در اتاق فعالیت می کنند و به هرشکل ممکن آماده هرگونه همکاری با مدیریت ارشد استان هستند و می توانند در کارگروه های تخصصی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی در تاسیس کارگو ترمینال مشارکت خوبی داشته است، افزود: این اتاق در کریدور علم و فناوری استان سهم بزرگی دارد و ۳۴ درصد از شرکت نمایشگاه های استان را نیز خریداری کرده و در بحث برند اصفهان نیز مشارکت کامل داشته و به نتایج خوبی نیز دست یافته است.

رییساتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اتاق بازرگانی در میزبانی هیات های خارجی بویژه هیأت های اقتصادی موفق بوده است، اظهارداشت: اتاق بازرگانی اصفهان جزو ۴ اتاق برتر دنیا شناخته شده است و بسیاری از مسائل و معضلات کشور، توسط اتاق بازرگانی اصفهان احصا و حل شده است.

وی سیاست زدگی در اصفهان را یکی از عوامل اصلی عدم رشد سرمایه گذاری در استان خواند.

کد خبر 328077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.