ارتباط کم والدین و کودکان، عامل گرایش به فضای مجازی است

نطنز- مدیر آموزش و پرورش نطنز گفت: نبود پیوند ارتباطی مناسب میان والدین و کودکان عامل مهم گرایش کودکان به فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، علیرضا محمودی از بروز مشکلات رفتاری و شخصیتی  در دانش آموزان در آینده ابراز نگرانی کرد و گفت: ورود بی رویه به فضاهای مجازی و استفاده از بازی های رایانه ای که هر کدوم از این بازی ها بر روی رفتار نوجوانان و جوانان تاثیر گذار است، نگرانی های جدی را به وجود آورده است.

مدیر آموزش و پرورش نطنز افزود: اولیا باید نظارت کامل بر فرزندان خود در مورد ورود آنها به فضاهای مجازی و بازی های رایانه ای داشته باشند اما این نظارت بر عملکرد فرزندان از سوی خانواده ها بسیار کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه والدینی که بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند الگوی مناسبی برای کودکان نیستند، بیان کرد: پدر و مادری که بیشتر وقت خود را در فضاهای مجازی در خانه سپری می کند نمی تواند الگوی مناسبی برای امر و نهی کردن به فرزندان خود باشد.

محمودی تصریح کرد: ابتدا باید والدین روش های درست استفاده کردن از اینترنت و فضاهای مجازی را فرا گرفته و بعد به فرزندان خود بیاموزند که چه سایت هایی برای آن ها مفید و چه سایت هایی مضر هستند.

وی نبود پیوند ارتباطی مناسب میان والدین و کودکان را عامل مهم دیگر در گرایش کودکان به فضای مجازی دانست و عنوان کرد: گاه پیوند ارتباطی میان والدین و کودکان و اعضای خانواده با یکدیگر به اندازه ای ضعیف است که کودک تائید مورد نیاز خود را از فضای مجازی می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش نطنز در مورد وجود دوستانی در فضای مجازی که به حرف کودک گوش می دهند، با او همدردی می کنند، او را تشویق و خواسته هایش را مورد تائید قرار می دهند به خانواده ها هشدار و ادامه داد: این کار موجب می شود که کودک تلاش کند تا زمان بیشتری را در این فضا و در کنار این نوع دوستان خود بگذراند.

وی بیان کرد: داشتن آرامش و مدیریت استرس ها در خانواده موجب سلامت کودک در فضای مجازی می شود و فراهم کردن فضای مشترک و احساسی بین والدین و کودک مهمترین نیاز کودکان برای داشتن حضوری سالم در فضای مجازی است.

محمودی از نیروی انتظامی و پلیس فتا خواست تا با مجموعه آموزش و پرورش برای بیشتر آشنا کردن خانواده ها و دانش آموزان با آسیب فضای مجازی همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 328007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.