انتشارگازهای گلخانه ای در سال ۲۰۱۷ به بیشترین میزان رسید

انتشار گازهای گلخانه ای در سال ۲۰۱۷ با افزایش استفاده از ذغال سنگ در تولید برق، به بیشترین میزان خود در طول تاریخ بشر رسید، تا کنون در سال ۲۰۱۷ میزان دی اکسید کربن تولیدی بشر به ۸/۳۶ گیگاتن رسیده است.

به گزارش ایمنا، پیش بینی می شود که انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوخت های فسیلی در بخش صنعت ۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد. و تا انتهای سال ۲۰۱۷ به ۴۱ میلیارد تن برسد. این آمار در یک گزارش در همایش تغییر اقلیم امسال در شهر بون در آلمان توسط سازمان ملل ارائه شد. در این گزارش پیش بینی شد که افزایش تولید دی اکسید کربن تا سال ۲۰۱۸ نیز ادامه خواهد یافت.

تولید گاز های گلخانه ای از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در سطح ۳۶ میلیارد تن ثابت باقی مانده است، در صورتی که اقتصاد جهانی رشد چشمگیری داشته است. این امر نشان می دهد که با افزایش استفاده از منابع تجدید پذیر و افزایش استانداردهای خودروها میزان انتشار ثابت باقی مانده است.

اما انتشار گاز دی اکسید کربن ناشی از سوخت های فسیلی از مرز ۳۷ میلیارد تن عبور خواهد کرد. همین افزایش یکی از عواملی بوده است که تغییر اقلیم امسال شدیدتر از سال های گذشته احساس شده است. طوفان های مخرب امسال میلیون ها نفر را از خانه های خود رانده اند و میلیارد ها دلار به کشورها خسارت وارد کرده اند.

اما تمامی این تغییرات اقلیم ناشی از دی اکسید کربن نیست. گاز متنان نیز از منابع بشری به طور قابل توجهی در اتمسفر منتشر شده است که قدرت گلخانه ای آن ۳۰ برابر بیشتر از دی اکسید کربن است. گاز اکسید نیتروژن نیز که به گاز خنده مشهور است اثر گلخانه ای ۳۰۰ برابر بیشتر از دی اکسید کربن دارد. این گاز عمدتاٌ با استفاده از کودهای شیمیایی نیتراته وارد اتمسفر شده و صنعت کشاورزی بزرگترین تولید کننده این گاز محسوب می شود.

به گزارش پارما، عمده افزایش تولید گازهای گلخانه ای از کشور چین نشأت می گیرد که پیش بینی شده است امسال ۵/۳ درصد به تولید گازهای گلخانه ای این کشور افزوده شود. با این حال کشور چین امسال بعنوان بزرگترین سرمایه گذار در انرژی های تجدید پذیر با سرمایه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار، برنده جایزه شد. همچنین این کشور قصد دارد تا در ۴ سال آینده ۱۰۳ نیروگاه ذغال سنگی خود را از شبکه خارج کند.

کد خبر 327957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.