پایان سال ۹۶ آخرین مهلت دریافت کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه سال آینده ملاک و مستند مراجعه به دستگاه های دولتی ارائه کارت ملی هوشمند است، گفت: شهروندان تنها تا پایان سال ۹۶ برای دریافت کارت ملی خود مهلت دارند.

حسین غفرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: نزدیک به ۳ سال است که تعویض کارت ملی معمولی به هوشمند اعلام شده است و این پروژه با تسهیلاتی که در خدمت رسانی عمومی و اداری ایجاد می کند، محیطی امن برای خدمات از راه دور در اختیار مردم قرار می دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه این کارت مزایای عمده ای دارد، تصریح کرد: انعطاف و قابلیت کارت ملی هوشمند جدید تا حدی است که می تواند انواع خدمات شهروندی اعم از خدمات هویتی، اقامتی، سلامت و تمام مواردی که دولت در نظام برنامه ریزی خود صلاح بداند را به شهروندان ارائه دهد.

غفرانی با تاکید بر اینکه دریافت کارت نیازمند درخواست شهروندان است، افزود: شهروندان هرچه سریعتر نسبت به اعلام درخواست تا قبل از پایان سال جاری اقدام کنند.

وی یادآور شد: بدین منظور ۱۴۴ دفتر در قالب دفاتر خدمات شهروندی شامل ادارات پست، دفاتر پیشخوان دولت و ادارات ثبت احوال، بر اساس موقعیت جغرافیایی مناطق آماده خدمات دهی هستند، همچنین ظرفیت مراکز ثبت احوال نیز افزایش پیدا کرده است.

غفرانی با اشاره به ایجاد تمهیدات خاص برای معلولین و جانبازان گفت: بستری فراهم کردیم که از طریق درخواست سیارکارت ملی هوشمند، تیم سیار ما برای ارائه خدمات نزد معلولان جسمی حرکتی حاضر شوند.

غفرانی در ادامه تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند اما هنوز کمتر از ۵۰ درصد مردم کارت ملی هوشمند دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه کارت ملی طی ۱۰ تا ۱۵ روز باطل می شود، گفت: به محض باطل شدن کارت به افراد از طریق پیامک اطلاع داده می شود لذا کسانی که پیامک را دریافت می کنند باید سریعا به ادارات مربوطه مراجعه کنند و گرنه کارت های ملی آنها ابطال خواهد شد.

غفرانی در پایان با اشاره به اینکه در سال آینده ارائه کارت ملی هوشمند ملاک و مستند مراجعه به دستگاه های دولتی است، گفت: آن دسته از مراجعانی که مدت زیادی از درخواست شان برای گرفتن کارت گذشته و پیامکی دریافت نکرده اند برای دریافت کارت ملی خود به ادارات مربوطه مراجعه کنند.

کد خبر 327939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.