واردات بی‌رویه خودروهای چینی/ضرورت در نظر گرفتن خدمات پس‌ازفروش خودروهای خارجی در کشور

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با تاکید بر اینکه مردم خودروهایی که خدمات پس از فروش دارند را خریداری کنند، گفت: اگر واردات بی رویه و توسط افراد غیرمسئول انجام شود، مشکل خدمات پس از فروش اتفاق می افتد.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ارزیابی وضعیت موجود ارایه خدمات پس از فروش خودروهای چینی، اظهار داشت: در حال حاضر اطلاع دقیقی از وضعیت موجود خدمات پس از فروش خودروهای چینی ندارم.

وی با اشاره به اینکه ما برای خودروهای وارداتی رعایت استانداردهای لازم را قانون گذاری کردیم تا استانداردهای لازم در واردات خودرو و قطعات مربوط به آنها انجام شود، تاکید کرد: البته واردات توسط نمایندگی هایی صورت گیرد که ملزم به ارایه خدمات باشند.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: اگر واردات بی رویه و توسط افراد غیرمسئول انجام شود، مشکل خدمات پس از فروش اتفاق می افتد، بنابراین در این خصوص نیز ممکن است گفته شود این رویه انحصار به وجود می آورد، اما اینگونه نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از نمایندگی های فروش خودرو، خودروهایی خرید کنند که متعهد به ارایه خدمات پس از فروش باشند، گفت: وزارت صنایع، سازمان استاندارد و گمرک باید نظارت های لازم را انجام دهند تا واردات خودرو از طریق نمایندگی های معتبر که خدمات پس از فروش ارایه می کنند، صورت گیرد.

فولادگر ادامه داد: خودروهایی که قرار است وارد کشور شوند، ابتدا باید تمهیدات لازم برای ارایه خدمات پس از فروش آنها در نظر گرفته شود و بعد وارد شوند و البته مورد نظارت قرار گیرند.

وی به مردم توصیه کرد مراقبت های لازم را لحاظ کرده و خودروهایی که خدمات پس از فروش دارند را خریداری کنند.

کد خبر 327932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.