آسان شدن دریافت گواهینامه در دستور کار/جزییات ابلاغیه ستاد کل

رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: پیشتر اگر آقایان به سن مشمولیت می‌رسیدند و متقاضی دریافت گواهینامه بودند حتما باید تکلیف نظام وظیفه خود را مشخص می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از  مهر، سردار موسی کمالی افزود: اگر متقاضی دانش‌آموز یا دانشجو بود باید به مدرسه یا دانشگاه مراجعه کرده و بعد از گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل و تحویل آن به نظام وظیفه، مجوز لازم برای صدور گواهینامه را دریافت می‌کرد.

وی گفت: خانم‌ها برای دریافت گواهینامه هیچ مشکل خاصی نداشتند اما آقایان باید آن فرایند طولانی را طی می‌کردند که خوشبختانه با ابلاغ این ماده قانونی دیگر نیاز نیست که آقایانی که به سن مشمولیت می‌رسند برای دریافت گواهینامه چنین مراحلی را طی کنند.

سردار کمالی در خصوص غایبان و افراد فراری از خدمت سربازی اظهار داشت: گروهی که از خدمت سربازی غیبت کرده‌اند و به قانون تمکین نکرده و قانون نظام وظیفه ملی را انجام نداده‌اند طبق ماده ۵۸ مکرر، نیروی انتظامی موظف است که آنها را دستگیر کند که این مورد یکی از وظایف ناجا محسوب می‌شود.

این مقام ارشد ستاد کل تأیید کرد: صدور گواهینامه برای افراد گروه اول که دانش‌آموزان و دانشجویان هستند بلامانع بوده و می‌توانند به راحتی و سهل‌الوصول گواهینامه خود را دریافت کنند.

وی گفت: گروه دوم که غایبان از خدمت هستند باید شناسایی و دستگیر شوند که اتفاق عجیبی نیست.  

سردار کمالی درباره افرادی که خرید جریمه غیبت سربازی انجام داده‌اند، اعلام کرد: این افراد اگر یک سوم مبلغ جریمه غیبت سربازی را پرداخته باشند می‌توانند به راحتی برای دریافت گواهینامه اقدام کننند.

 رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث را اتفاقی دانست که باعث کوتاه‌تر شدن فرایند صدور گواهینامه شده و افراد متقاضی و واجد شرایط به راحتی و سهل‌الوصول می‌توانند گواهینامه خود را دریافت کنند.

کد خبر 327859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.