ضرورت گسترش تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی برای مقابله با کم‌آبی

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گسترش تصفیه خانه های فاضلاب شهری و صنعتی را از مهمترین سیاست های این شرکت برای مقابله با بحران کم آبی استان عنوان کرد و گفت: توسعه پایدار و توجه به حفظ محیط زیست از ضروریات امروز اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد بگی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و تشدید آلودگی های هوا در اغلب کلانشهرها، مشکلات زیست محیطی و ریزگردها را یکی از مهمترین چالش های امروز کشور بیان کرد و افزود: شهرک های صنعتی باید همانند گذشته که در اغلب موارد صنعتی و تکنولوژیکی در کشور پیشرو و تاثیر گذار بوده اند، در ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست و توسعه پایدار کشور نیز پیشگام باشد.

وی با بیان اهمیت و ضرورت توجه به محیط زیست و ایجاد و توسعه فضای سبز، به ویژه در شهرک های صنعتی، اظهار داشت: درسال های گذشته ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی مهمترین دغدغه مدیران کشور و فعالان اقتصادی درهمه سطوح بوده است، اما امروزه محیط زیست و مشکلات ناشی از آلودگی هوا و ریزگردها به چالش اصلی کشور و دغدغه دولتمردان و مردم تبدیل شده که باید با توجه ویژه به حفظ محیط زیست و توسعه پوشش های گیاهی کشور به مقابله با این چالش ها بپردازیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه به گفته کارشناسان، هر هکتار جنگل در سال بالغ بر ۶۸ تن گرد و غبار را به خود جذب خواهد کرد، تصریح کرد: بنابراین توسعه پوشش های گیاهی کشور تا بخش زیادی می تواند مشکلات ناشی از ریزگردها را به ویژه در استانهای جنوبی، غربی و حتی مرکزی کشور مرتفع نماید.

وی با تاکید بر اینکه شهرک های صنعتی کشور در بسیاری از موارد صنعتی و تکنولوژیکی، پیشرو هستند، افزود: ضروری است که شهرک های صنعتی کشور در زمینه حفظ محیط زیست همانند گذشته پیشرو باشند و از آنجا که هر شهرک صنعتی از یک زیست بوم برخوردار است، زیست بوم های حاشیه شهرک های صنعتی باید به صورت کاملا اجرایی و عملیاتی، تقویت و بهبود یابد.

بگی به اقدامات ویژه این شرکت جهت توسعه فضای سبز شهرک های صنعتی استان علیرغم وجود بحران خشکسالی و کم آبی در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات جدی کم آبی در استان، کاشت درختان مقاوم در برابر کم آبی، استفاده از آبیاری مدرن و ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب و استفاده از پسآب ها، سه اقدام اساسی این سازمان برای توسعه فضای سبز شهرک های بوده است.

وی، گسترش تصفیه خانه های فاضلاب شهری و صنعتی را از مهمترین سیاست های این شرکت جهت مقابله با بحران کم آبی استان عنوان کرد و افزود: تجربه موفق اجرای تصفیه خانه های فاضلاب شهری و پسآب صنعتی در شهرک های صنعتی استان می تواند به عنوان یک الگوی موفق در تمام شهرک های صنعتی کشور تبدیل شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، توسعه پایدار و توجه به حفظ محیط زیست را از ضروریات امروز اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: امروزه با توجه به حجم بالای چالش های زیست محیطی در کشور، ناگزیر به توجه ویژه به مباحث زیست محیطی و توسعه پایدار به ویژه در بخش های صنعتی و شهرک های صنعتی کشور هستیم و عملا توسعه صنعتی بدون توجه به الزامات زیست محیطی نه تنها هیچ کمکی به اقتصاد کشور نخواهد کرد بلکه یک عامل ضد توسعه ای و چالش بر انگیز قلمداد خواهد شد.

کد خبر 327754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.