حدسی که آخر درست از آب درآمد

داستان احتمال جایگزین شدن ذوب‌آهن به جای نفت در لیگ قهرمانان که تقریباً بلافاصله پس از قهرمانی تیم تهرانی در جام حذفی آغاز شده بود پس از ۶ ماه سرانجام رنگ واقعیت به خود گرفت.

به گزارش ایمنا، ذوب‌آهن در مقطعی نسبتاً طولانی از فصل گذشته نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ۲ صدرنشین وقت لیگ برتر بود. افت عجیب ذوب‌آهن در برهه پایانی لیگ شانزدهم اما باعث شد تا تیم اصفهانی ابتدا جایگاه خود در رده سوم را به نفع استقلال از دست بدهد و در ادامه عقب‌ماندگی امتیازی‌اش نسبت به این رقیب به مرز غیرقابل جبرانی برسد به گونه‌ای که در هفته‌های پایانی حفظ جایگاه چهارمی به در دسترس‌ترین هدف سبزپوشان اصفهانی بدل شود؛ جایگاهی که تصاحب آن تنها به شرطی مترادف با کسب سهمیه پلی‌آف آسیایی بود که تراکتورسازیِ بالاتر از ذوب‌آهن در فینال جام حذفی نفت تهرانِ پایین‌تر از این تیم را شکست می‌داد.

ذوب‌آهن در رقابتی نزدیک و نفسگیر با سپاهان در نهایت جایگاه خود را از دسترس همشهری محفوظ نگه داشت اما به فاصله تنها یک هفته پس از این دستاورد با قهرمانی نفت تهران در جام حذفی رتبه چهارمی این تیم اعتبار آسیایی خود را از دست داد.

اولین گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حذف نفت تهران از لیگ قهرمانان و واگذاری سهمیه آسیایی این تیم به رقبا به فاصله تنها سه روز پس از فینال جام حذفی آغاز شد. این گمانه‌زنی‌ها ۶ ماه تمام ادامه یافت و طبیعتاً با نزدیک شدن به پایان مهلت ارسال مدارک در روزهای اخیر شدت گرفت تا اینکه سرانجام با اعلام رسمی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای شکل واقعیت پیدا کرد.

کد خبر 327696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.