صادرات فولاد امسال باید به ۹ میلیون تن برسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اهمیت تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در صنایع، گفت: امسال باید بتوانیم میزان صادرات فولاد کشور را به ۹ میلیون تن برسانیم و قدم‌های استوارتری برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، محمد شریعتمداری در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته ضمن بازدید اختصاصی از غرفه فولاد مبارکه، از شرکت فولاد مبارکه به عنوان نماد عینی و واقعی ایجاد ارزش‌افزوده و کامل بودن زنجیره تولید یاد و اظهار کرد: این شرکت از همان ابتدای بهره‌برداری با در نظر گرفتن اصل توسعه و ایجاد ارزش بیشتر، شعار زیبای «از سنگ تا رنگ» را سرلوحه کار خود قرار داده است که این بسیار ارزشمند است و باید الگوی سایر صنایع کشور نیز قرار گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در صنایع، افزود: در حوزه سیاست‌گذاری داخلی بنا را بر آن گذاشته‌ایم که فعالیت‌ها در حوزهٔ معدن و صنایع معدنی را بر اساس اولویت آن‌ها، با زنجیرهٔ ارزش بالاتر مواجه کنیم؛ ضمن اینکه در این راستا با احیای ستاد زنجیره فولاد فعالیت‌ها را از سر گرفته‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در همین خصوص خاطرنشان کرد: در بخش ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر باید شرکت‌های بیشتری مانند فولاد مبارکه داشته باشیم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور، گفت: اگر بخواهیم این امر محقق شود باید به سمت دانش‌بنیان کردن بیشتر امور و ایجاد بازارهای باثبات صادراتی پیش برویم.

شریعتمداری ادامه داد: امسال باید بتوانیم میزان صادرات فولاد کشور را به ۹ میلیون تن برسانیم و قدم‌های استوارتری برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برداریم.

وی اظهار امیدواری کرد با تمهیداتی که مسئولان در نظر خواهند گرفت، بخش ساخت‌وساز نیز به رونق لازم برسد تا سایر حوزه‌های مرتبط در این بخش نیز به شکل فعال‌تری بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه از سوی دولت برای نوسازی صنعتی کشور خبر داد و گفت: تمامی صنایع کوچک و بزرگ نیز می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی در سیزدهمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی و ماشین‌آلات را بسیار ارزشمند خواند و ازمسئولان خواست تمامی مباحث مطرح شده در این نشست‌ها به‌ دقت بررسی شود.

شریعتمداری ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهٔ تمام کسانی که در عرصه معدن و صنایع معدنی در حین انجام‌وظیفه جان باارزش خود را نثار کردند، از ایمنی به عنوان مهم‌ترین اصل در تمامی فعالیت‌ها یاد و بر رعایت هرچه دقیق‌تر این اصل تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: باید از فرصت حضور جوانان فرهیخته در همه امور به‌صورت عملی و به نحو احسن استفاده کنیم؛ به خاطر داشته باشیم تمامی دنیا به کار گیری مغزهای حاضر در کشور ما را دائماً بررسی می‌کنند و باید بدانیم با عقب‌ماندگی جدی دانشی در حوزه معدن و صنایع معدنی مواجه هستیم که باید هرچه سریع‌تر این وضع را سروسامان دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در همین خصوص همکاری خانه معدن ایران و ایمیدرو برای استفادهٔ بهینه از ظرفیت‌های دانشی کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی را ضروری دانست و تصریح کرد: به کار گیری جوانان اندیشمند و توسعه دانش در حوزه معدن و صنایع معدنی بیشتر از تجهیزات اهمیت دارد.

وی توسعه معدن و صنایع معدنی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت خواند و گفت: برای این کار نیازمند جذب سرمایه‌های بیشتر داخلی و خارجی هستیم؛ چرا که امروز در کشورمان در بخش معادن و صنایع معدنی با کلاس جهانی با محدودیت مواجه هستیم؛ در حالی که در کشور ما ذخایر معدنی فراوانی وجود دارد؛ کما اینکه اخیراً اعلام شده یک ذخیره عظیم سنگ‌آهن در کشور شناسایی شده است که برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد ظرفیت این معدن به‌اندازه کل معادن سنگ آهن کشور است.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه قدم‌های برداشته شده از سوی دولت یازدهم در حوزه معدن برابر با کل قدم‌های برداشته شده دوره‌های قبل است، تصریح کرد: این هم هنوز کافی نیست و می‌طلبد که طی سال‌های پیش روی این دولت قدم‌های دقیق‌تر و دانش‌بنیان تری در این حوزه برداشته شود.

وی همچنین از ایجاد اشتغال به عنوان ایجاد پایه خانواده یاد کرد و با تأکید بر اینکه حوزه معدن و صنایع معدنی ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد، گفت: بنده بر دست تک تک تمامی عزیزانی که در حوزه فعالیت خود برای جوانان این کشور فرصت شغلی ایجاد می‌کنند، بوسه می‌زنم.

کد خبر 327541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.