مسئولان بیش از پیش بر ساختمان ها باید نظارت کنند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: باید بیش از پیش با هدف کاهش تلفات و خسارت ها بر اجرای کار پیمانکاران، مهندسان و دست اندرکاران ساخت و ساز نظارت دقیق تری اعمال شود و گروه های سیاسی نیز هنگام وقوع این گونه حادثه از متهم کردن یکدیگر پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا آیت الله 'عبدالنبی نمازی' شامگاه پنجشنبه در دیدار فرماندار و رئیس جمعیت هلال احمر کاشان گفت: ساختمان هایی بر اساس مهندسی اسلامی ایجاد شده که با وجود گذشت چند سده همچنان پا بر جا هستند اما نظام مهندسی کشور با وجود بهره گیری از علم و دانشگاه چنین شرایطی دارد.
وی افزود: باید بیش از پیش با هدف کاهش تلفات و خسارت ها بر اجرای کار پیمانکاران، مهندسان و دست اندرکاران ساخت و ساز نظارت دقیق تری اعمال شود و گروه های سیاسی نیز هنگام وقوع این گونه حادثه از متهم کردن یکدیگر پرهیز کنند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان بیان کرد: باید با دوری از شعار، از این فاجعه های اسفناک و خرابی ها عبرت گرفته و پیش بینی های لازم برای جلوگیری و کاهش تلفات و خسارت ها صورت گیرد.
او در ادامه از تلاش های جهادی دولت، نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم در یاری رساندن به آسیب دیدگان و بازماندگان حادثه زمین لرزه یکشنبه شب گذشته در نقاط غربی کشور قدردانی کرد.
فرماندار کاشان نیز در ادامه به ارسال محموله کمک های غیر نقدی مردم این شهرستان در 48 ساعت نخست پس از وقوع زمین لرزه اشاره کرد و گفت: دارو، تجهیزات پزشکی، مواد خوراکی، وسایل گرمایشی، آب معدنی، 2 گروه امداد تخصصی پزشکی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس آماده اعزام به مناطق زلزله زده غرب کشور است.
حمیدرضا مومنیان اضافه کرد: پتو و زیرانداز، چادر مسافرتی، انواع کنسرو، آب معدنی، حبوبات، برنج، نایلون های پوششی و وسایل گرمایشی مهمترین اقلام مورد نیاز زلزله زدگان است.
رئیس جمعیت هلال احمر کاشان هم بیان کرد: نیروهای امداد و نجات از زمان وقوع حادثه تا کنون در آماده باش کامل هستند و تا کنون کمک های مردمی با پنج دستگاه کامیون به استان های غربی ارسال شده است.
سید منصور میر ابوطالبی اضافه کرد: 2 هزار و 250 تخته پتو، 170 تخته چادر، 2 هزار و 798 ظرف و 352 عدد چراغ نفتی تا کنون از انبار جمعیت هلال احمر کاشان برای بازماندگان حادثه زمین لرزه ارسال شده است.
وی از مردم خواست کمک های خود برای مردم آسیب دیده در حادثه زمین لرزه در استان های غربی کشور را تنها به جمعیت هلال احمر تحویل داده و کمک های نقدی را نیز به شماره حساب 99999 نزد تمام بانک های کشور واریز کنند.

کد خبر 327518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.