از انتقال تاریخی حدادی‌فر تا خدمت زورکی پهلوان

احسان پهلوان احتمالاً به زودی پنجمین بازیکن ذوب‌آهن لقب خواهد گرفت که از زمان حضور تراکتورسازی در لیگ برتر باید برای گذراندن خدمت سربازی راه تبریز را در پیش بگیرد.

به گزارش ایمنا، شواهد و قرائن حاکی از آن است که احسان پهلوان احتمالاً در نقل و انتقالات نیم‌فصل برای گذراندن خدمت سربازی راهی تراکتورسازی خواهد شد. حتی اگر سرمربی تازه‌وارد ذوب‌آهن راضی به این انتقال باشد تراکتوری شدن پهلوان به مذاق مدیران و هواداران این تیم خوش نمی‌آید.

اختصاص سهمیه جذب بازیکنان سرباز تنها به معدودی از باشگاه‌ها به خودی خود بحث‌برانگیز است اما از وقتی با سقوط نوبتی سایر باشگاه‌های نظامی به لیگ یک این امتیاز ویژه تنها و تنها در انحصار یک تیم خاص قرار گرفته بیش از پیش برای رقبای لیگ برتری غیرقابل‌تحمل شده است. باشگاه‌ها از این کلافه هستند که باید ستاره‌های جوانشان را به فاصله کوتاهی پس از آنکه نام خود را بر سر زبان‌ها انداختند به بهانه خدمت سربازی تقدیم یک تیم خاص کنند.

نه ذوب‌آهن اولین تیمی است که با معضل سرباز شدن ستاره‌اش مواجه است و نه احسان پهلوان اولین بازیکن ذوب‌آهن است که احتمالاً باید برای گذراندن خدمت سربازی راه تبریز را در پیش بگیرد. اما این بار باشگاه اصفهانی اعتراضش را به این رویه به زعم خود ناعادلانه با صدای بلندتری ابراز کرده و البته با واکنش تند مخاطبش هم روبرو شده است. به بهانه بالا گرفتن دعوای ۲ باشگاه اصفهانی و تبریزی در روزهای اخیر نگاهی انداخته‌ایم به انتقال‌هایی که بعد از حضور تراکتورسازی در لیگ برتر از مبدأ ذوب‌آهن و با هدف انجام خدمت سربازی به مقصد این تیم نظامی صورت گرفته است:

قاسم حدادی‌فر: اولین سرباز

کاپیتانِ در حال حاضر مصدوم و رباط پاره‌کرده ذوب‌آهن اولین ستاره این تیم بود که برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتورسازی رفت. اقامت قاسم حدادی‌فر در تبریز البته خیلی به درازا نکشید و او که در نیم‌فصل دوم لیگ یازدهم ذوب‌آهن را به مقصد تراکتورسازی ترک کرده بود از ابتدای لیگ دوازدهم به تیم اصفهانی برگشت.

دوره حضور قاسم در تبریز اگرچه کوتاه بود اما ترک اصفهان از سوی بازیکنی که نماد ذوب‌آهن محسوب می‌شود اتفاق کوچکی به حساب نمی‌آمد. او بیستم دی‌ماه ۹۰ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز با پیراهن تراکتورسازی رویارویی با ذوب‌آهن را تجربه کرد و اتفاقاً در جریان همان مسابقه مصدوم هم شد.

سینا عشوری: اجباری رفت و اختیاری ماند

این هافبک اصفهانی یکی از اولین بازیکنان سرشناس لیگ برتر بود که در پی ماجرای رسوایی مربوط به معافیت‌های جعلی فعالیت‌های فوتبالی‌اش به حالت تعلیق در آمد. بیشتر از چند هفته از آغاز لیگ چهاردهم نگذشته بود که کارت معافیت پزشکی عشوری باطل شد تا او دیگر اجازه همراهی ذوب‌آهن را نداشته باشد.

عشوری از لیگ پانزدهم برای تراکتورسازی به میدان رفت. حضور در تبریز به خاطر همزبانی با مردمان این شهر چنان به مذاق محصول آکادمی ذوب‌آهن خوش آمد که او دیگر تمایلی برای بازگشت به اصفهان نداشت و در پایان خدمت سربازی قرارداد خود را از قرضی به قطعی تغییر داد.

هادی محمدی: در انتظار بهبود و بازگشت

کمی پس از آنکه ذوب‌آهن در فصل ۹۵-۹۴ برای دومین مرتبه متوالی قهرمان جام حذفی شد یک خبر ناگوار به اردوی سبزپوشان رسید و آن اینکه رهبر خط دفاعی این تیم سرباز شده است و چاره‌ای جز ندارد جز آنکه اصفهان را به مقصد تبریز ترک کند. این مدافع ۲۶ ساله که این روزها به خاطر پارگی رباط صلیبی از میادین به دور است از ابتدای لیگ هجدهم باید به ذوب‌آهن برگردد.

محمدامین بهرامی: خوش‌شانسی‌ها و بدبیاری‌های یک جوان

شاید بخت با این دروازه‌بان جوان اصفهانی یار بود که او قبل از رسیدن به شهرت و چهره شدن در لیگ برتر خدمت سربازی‌اش را پشت سر بگذارد. برای محمدامین که هنوز تا تبدیل شدن به یک دروازه‌بان لیگ برتری فاصله دارد احتمالاً فرق زیادی نمی‌کند که روی نیمکت تراکتورسازی بنشیند یا ذوب‌آهن.

البته محصول آکادمی ذوب‌آهن در سایر زمینه‌ها اصلاً خوش شانس نبود زیرا او هم در این فصل با کابوس پارگی رباط صلیبی دست به گریبان شد تا در اوایل مسیر حرفه‌ای خود این مصدومیت سخت را تجربه کرده باشد.

احسان پهلوان: سرباز بعدی؟

فعلاً گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ستاره چند فصل اخیر ذوب‌آهن در نقل و انتقالات نیم‌فصل تراکتوری می‌شود مگر آنکه اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تصمیم دیگری بگیرد و این هافبک ۲۴ ساله را به لیگ یک بفرستد.

کد خبر 327494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.