حضور ۹ میلیون دانش آموز در انتخابات شوراهای دانش آموزی

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۹ میلیون دانش آموز در انتخابات شوراهای دانش آموزی سرنوشت خود را تعیین کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پانا، علی رمضانی در خصوص انتخابات شوراهای دانش آموزی، اظهار کرد: انتخابات شوراهای دانش آموزی امسال تحت عنوان جشنواره دانش آموزی با حضور ۹ میلیون دانش آموز برای تعیین شدن سرنوش، ت آن ها برگزار شد.

وی ادامه داد: آیین نامه ۱۸ و ۲۰ اجازه داده است که شوراهای دانش آموزی به عنوان یکی از ارکان مدرسه در تصمیم گیری و تصمیم سازی یاد شود اما فرهنگیان نیز فضا را باید برای دانش آموز فراهم کنند. رمضانی اشاره کرد: مدیران مدارس باید بدانند که وظیفه یک مدیر و مربی پرورشی، تربیت دانش آموز است تا با تربیت خوب، دانش آموز بتواند در جامعه نقش بپذیرد.

نقش دادن به دانش آموزان یک سیاست است

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست وزارتخانه نقش دادن به دانش آموزان است، افزود: در شوراهای دانش آموزی ۱۴ انجمن وجود دارد که تمام فعالیت های یک مدرسه را تحت پوشش قرار می دهد و اگر مدیر مدرسه این فعالیت ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهد شادابی و نشاط در داخل مدرسه به وجود خواهد آمد.

وی همچنین اضافه کرد: باید فعالیت های عبادی، سیاسی و پرورشی را دانش آموزان عهده دار شوند. امسال حضور وزارت کشور در انتخابات دانش آموزی بی نظیر بود. رمضانی گفت: انتظار داریم در سنوات آینده نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای دانش آموزان را به عنوان نمایندگان خود فرض کنند چراکه این موضوع به دانش آموز قوت قلب و شادابی می دهد که در نقش خود علاقه بیشتری را نشان دهد.

کد خبر 327475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.