نقش شهرداری در مدیریت بحران مشخص شود/ استفاده از مهندسان شهرساز در شهر

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به بررسی مجدد قانون مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی نقش شهرداری ها باید در این قانون مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به اتمام آزمایشی قانون سازمان مدیریت بحران که قرار است در این هفته دوباره در مجلس شورای اسلامی بررسی شده و به تصویب نهایی برسد نقش شهرداری ها در مدیریت بحران مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: با در نظر گرفتن سیاست های کلی نظام ضروری است که این قانون در شهرداری ها اتخاذ شود زیرا در صورت تصویب قانون به شکل موجود مشکلی از مدیریت بحران کشور حل نخواهد شد.

این عضو شورا در ادامه سخنان خود با تبریک روزجهانی شهرساز عنوان کرد: روز جهانی شهرسازی، روزی ویژه برای ارتقاء جایگاه برنامه ریزی و شکل دهی به جوامع است در همین راستا استفاده از مهندسان شهرساز و دانش شهرسازی در امور شهری به منظور تفکیک اراضی و دیگر امور شهرسازی امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان باید تلاش کنند با استفاده از ظرفیت های قانونی از جمله سازمان نظام مهندسی و سایر مراجع تخصصی در حوزه شهرسازی ومعماری شرایطی را فراهم آورند تا با استفاده از دانش آموختگان شهرسازی ضمن رعایت استانداردها، رویکردها را پیگیری و اجرا کنند تا محیط شهرها دلپذیرتر و شاخص های شهرسازی در حوزه کالبدی و بصری در آن تقویت شود.  

کد خبر 327444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.