افتتاح نخستین ایستگاه سیار دریافت کارت ملی هوشمند/ سال ۹۷ پایان اعتبار کارت‌های ملی

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان در حاشیه افتتاح نخستین ایستگاه سیار کارت ملی هوشمند، از پایان اعتبار کارت‌های ملی تا سال ۹۷ خبر داد و گفت: مردم نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین غفرانی مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین ایستگاه سیار دریافت کارت ملی هوشمند با بیان اینکه اعتبار کارت‌های ملی هوشمند فعلی رو به اتمام است، اظهار داشت: افرادی که نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند، به طور حتم سال آینده در مراجعه به ادارات و انجام فعالیت‌های روزمره خود دچار مشکل خواهند شد.

غفرانی ادامه داد: با توجه به این مسئله ما ضمن فراخوان مردم برای دریافت هرچه سریع‌تر کارت ملی هوشمند، در راستای تسهیل دریافت خدمات توسط جانبازان و دیگر معلولین جسمی حرکتی اولین ایستگاه سیار دریافت کارت ملی هوشمند را در آسایشگاه جانبازان شهید مطهری با ظرفیت روزانه ۵۰ نفر راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۷۷ ایستگاه خدمات شهروندی شامل پست، دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت‌احوال در سطح استان به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند. غفرانی بابیان اینکه دومین ایستگاه سیار نیز به زودی در یکی از مراکز ثابت مربوط به معلولین و افراد کم‌توان افتتاح می‌شود، گفت: بعد از اتمام مراکز مورد مراجعه معلولین، سالمندان و افراد کم‌توان افتتاح ایستگاه‌های سیار را به ادارات دولتی تعمیم می‌دهیم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۱میلیون و ۷۰۰ هزار کارت هوشمند در سطح استان صادر شده که این تعداد نزدیک به ۶۰ درصد با جمعیت هدف ما فاصله دارد، انتظار داریم که در چند ماه آینده شهروندان برای دریافت کارت هوشمند مراجعه کنند تا در پایان مهلت اعتبار کارت ملی فعلی شهروندان و اداره ثبت‌احوال با مشکل ناشی از افزایش حجم مراجعات مواجه نشوند.

غفرانی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال را از  مهم‌ترین و عمده‌ترین خدماتی  دانست  که برای کارت ملی هوشمند در نظر گرفته‌شده‌اند. وی ادامه داد: تسریع خدمات، امنیت اطلاعات و انعطاف در دریافت خدمات از مهم‌ترین مزیت‌های کارت‌های ملی هوشمند  است که کشورهایی مثل مالزی و هنگ‌کنگ از آن بهره گرفته‌اند. همچنین از ۳۰ کشور اتحادیه اروپا ۲۰ کشور از کارت‌های هوشمند در تعاملات خود استفاده می‌کنند. علاوه بر اینکه استفاده از کارت های ملی هوشمند در کاهش حجم تردد شهروندان و مراجعه فیزیکی به ادارات تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان در خصوص تعویض شناسنامه گفت: برای تعویض شناسنامه‌های در دست مردم فراخوانی اعلام نکرده‌ایم اما به افرادی که نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کنند ازجمله افرادی که شناسنامه خود را مفقود کرده‌اند، دانش آموزان با سن ۱۵ سال تمام، کسانی که تغییرات شناسنامه‌ای را دنبال می‌کنند و افرادی که شناسنامه آن‌ها دچار نقص و اشکال است ارائه خدمات خواهیم داشت.

کد خبر 327439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.