ارتباطات اصفهان و هند در بخش صنعت و گردشگری تقویت می‌شود

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق های بازرگانی اصفهان و هند می توانند با توسعه تجارت و تبادل کالا و خدمات بر روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور تاثیر بسزایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدعبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با سوراب کومار سفیر هند، خواستار همکاری نزدیک اتاق بازرگانی هند با اتاق بازرگانی اصفهان شد و اظهار داشت: اتاق های بازرگانی سفیران صلح و دوستی بین کشورها هستند  و می توانند با تبادل کالا و خدمات بین دو کشور صلح و دوستی ایجاد کنند.

وی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان آماده است اطلاعات بنگاه های اقتصادی استان را با هدف توسعه روابط اقتصادی با بنگاه های اقتصادی هندوستان را در اختیار سفارت هند در ایران قرار دهد تا زمینه برقراری ارتباطات تجاری فراهم شود.

سهل آبادی، اصفهان را صنعتی ترین استان ایران برشمرد و تاکید کرد: فعالیت هشت هزار واحد صنعتی و ۱۵۰ هزار واحد صنفی نشان از جایگاه اثرگذار این استان در اقتصاد کشور دارد و می تواند نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی بین ایران و هند ایفا کند.

وی با اشاره به اقامت چندین هندی در اصفهان و فعالیت یک رستوران هندی در این شهر گفت: گردشگری می تواند هند و اصفهان را بیش از پیش به هم نزدیک کند.

حجم تجارت ۱۳ میلیارد دلاری هند و ایران

سفیر هند در ایران در این دیدار، گفت: ایران و هند دارای رابطه بلندمدت تجاری، فرهنگی و هنری در طول تاریخ است که اصفهان همواره  نقش مهمی در تقویت این رابطه داشته است.

سوراب کومار حجم تجارت هند و ایران را ۱۳ میلیارد دلار برشمرد و افزود: حجم تجارت و کشور تا ۳۰ میلیارد دلار ظرفیت دارد و از این رو باید راه های توسعه روابط بررسی شود.

وی از گشایش دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی هند در تهران خبر داد و بیان داشت: این دفتر می توان در استان هایی مانند اصفهان نمایندگی داشته باشد و ارتباط نزدیک  بین بازرگانان دو کشور را فراهم کند.

کومار، از همکاری هند در توسعه بندر چابهار ایران خبر داد و گفت: همکاری در تولید فولاد و ریل می تواند گام موثری در همکاری های اقتصادی دو طرف داشته باشد.

وی از امضاء شدن توافقنامه تجارت ترجیحی بین ایران و هند در آینده نزدیک خبر داد و افزود: امضای این توافقنامه می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور منجر شود.

کد خبر 327434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.