توسعه‌نیافتگی کشور، کمبود منابع نیست/قبح فساد ریخته است

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه نیافتگی امروز کشور به علت کمبود منابع نیست، بلکه حاصل عدم بکارگیری صحیح منابع در دسترس به‌ویژه در حوزه فعالان اقتصاد مولد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،  غلامحسین شافعی در جلسه امروز هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: صدمه فعالان اقتصادی از فساد بالاست و اتاق متولی از بین بردن فساد نیست اما می تواند راهکار دهد؛ البته کاری که کمیته ماده ۱۲ می کند مبارزه با فساد است.

وی در ادامه افزود: قبح فساد ریخته  است، اما در راه جلوگیری از این امر، اتاق بازرگانی تمام تلاش خود را می کند.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: اقتصاد کشور دومین سال پسابرجام را پشت سر می‌گذارد و شرایط آنطور که باید و شاید مطلوب نشده است و اقتصاد مانند غریقی در آب می ماند که نمی توان آن را نجات داد.

شافعی بیان داشت: امروز باید نگاه علت و معلولی به مشکلات و بحران های کشور داشته باشیم تا بتوانیم راه حل موثری را در خروج آن به دست آوریم.

وی با بیان اینکه توسعه نیافتگی امروز کشور به علت کمبود منابع نیست، تاکید کرد: این مشکل حاصل عدم بکارگیری صحیح منابع در دسترس، دور از رانت و فساد به‌ویژه در حوزه فعالان اقتصاد مولد است.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: متاسفانه همچنان اعتقاد واقعی به بخش های مولد و خصوصی در کشور وجود ندارد؛ در طی این چند سال هنوز بخش خصوصی نتوانسته گفتگویی بی واسطه با رییس جمهور داشته باشد.

وی افزود: بزرگترین مشکل کشور عقب ماندگی تکنولوژی، مصرف بالای انرژی در کنار بهره وری پایین است، برای همین این موضوع، باید در اولویت قرار گیرد.

شافعی گفت: نبود برنامه و عدم تخصیص صحیح منجر به این شده است که مشکلات عدیده در اقتصاد ظهور کند، پس با اقدامات وصله پینه‌ای نمی توان مشکلات را حل کرد و منابع را به هدر داد، در حالیکه  در اقتصاد ایران پول را در جایی خرج می کنیم که عایدی برای اقتصاد ندارد، ضمن اینکه که رشد و توسعه پایدار ناشی از تزریق صرف پول نیست، بلکه انباشت سرمایه را می خواهد.

کد خبر 327431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.