نخستین عمل درمان صرع با الکترودهای عمقی در کشور

نخستین عمل جایگزینی الکترودهای عمقی در لب گیج گاهی مغز در مرکز صرع بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رییس بخش صرع بیمارستان آیت الله کاشانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بانویی ۳۰ساله که مدت ها از بیماری صرع غیرقابل کنترل رنج می برد و هیچ کدام از داروهای ضدصرع اثربخش نبود تحت این عمل موفقیت آمیز قرار گرفت.

دکتر جعفر مهوری افزود: در این عمل چهار ساعته با تشخیص کانون اولیه صرع که در دو طرف ناحیه گیج گاهی قرار داشت برای تشخیص قطعی در هر دو ناحیه الکترود گذاری شد.

جراح مغز و اعصاب وفوق تخصص جراحی صرع بیمارستان کاشانی اصفهان نیز گفت: در این عمل موفقیت آمیز، الکترودهای عمقی با استفاده از دستگاه نورو نویگیشن یا دستگاه رهیابی عصبی به طرف مرکز احتمالی کانون صرع هدایت و سپس امواج غیرطبیعی را در بخش ثبت شد.

دکتر هوشنگ معین ادامه داد: تشخیص کانون های عمقی و متعدد بیماری صرع و امکان تشخیص کانون هایی که ضایعه آشکار در MRI ندارند از مهمترین کاربردهای نخستین عمل درمان صرع با الکترودهای عمقی است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از این روش نوین ۸۰درصد کانون های عمقی و دوطرف گیج گاه را پزشک به راحتی تشخیص می دهد، ادامه داد:با دستیابی به روش جدید الکترود گذاری می توان در صورت حمایت مسوولان بیش از ۵هزار بیمار مبتلا به بیماری صرع در کشور که نیازمند الکترود گذاری عمقی هستند درمان کرد.

در مرکز جامع صرع بیمارستان آیت الله کاشانی، بزرگترین مرکز جراحی صرع کشور سالانه بیش از ۵۰تا۶۰ عمل جراحی صرع انجام می شود.واحد مرکزی خبر

کد خبر 327363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.