تاکید فرمانده معظم کل قوا بر نو شدن ارتش

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نو شدن ارتش، گفت: ارتش باید به گونه‌ای باشد که در شرایط دنیای نوین که با پیچیدگی‌های تهدیداتی مواجه‌ایم، پاسخگوی تهدیدات جدید باشد.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» در حاشیه آیین معارفه خود به عنوان معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرمانده معظم کل قوا فرمودند که ارتش باید نو شود، یعنی هم به لحاظ نیروی انسانی و هم به لحاظ تجهیزاتی باید این کار صورت بگیرد.

وی افزود: لذا ارتش باید به گونه‌ای باشد که در شرایط دنیای نوین که با پیچیدگی‌های تهدیداتی مواجه‌ایم، پاسخگوی تهدیدات جدید باشد.

امیر سیاری بیان داشت: ما در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و باید اطلاعات کافی از تحولات جهان داشته باشیم.

وی ادامه داد: ارتش باید از تمامی تحولات جهان و به ویژه تحولات منطقه که استکبار جهانی ایجاد می‌کند با خبر باشد و آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه تهدیدی که تمامیت ارضی کشور را تهدید می‌کند داشته و به آن پاسخ دهد.

امیر سیاری در پایان گفت: بازدارندگی یعنی به چنان آمادگی برسیم که هیچ کشوری اجازه تهدید ما را به خود ندهد، البته برای این کار باید اقدامات بسیاری انجام بگیرد.  

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ما باید به تجهیزات و دانش فعلی و آینده اتکا کنیم تا بتوانیم در مقابل تهدید آینده جوابگو باشیم. در بحث تجهیزات هیچ کشوری به آنچه که داشته است بسنده نکرده و دائما در حال پیشرفت است و این یکی از ضرورت‌های مورد نیاز ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: ما می‌بایست نیروی انسانی خود را متناسب با تهدیدات آینده به علم و دانش روز تجهیز کنیم و این موضوع باید در دستور کار ما باشد.

امیر سیاری با بیان اینکه دستیابی به تجهیزات جدید و مدرن در دستور کار ارتش قرار دارد، گفت:‌ موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد توجه به زیرساخت‌هاست و این کار باید در ارتش به وجود بیاید. این‌ها برنامه‌های کاری است که عزیزان ما در گذشته در ارتش پایه‌گذاری کردند و بنده هم موظف هستم آنچه را که فرمانده معظم کل قوا در حکم بنده مقرر فرمودند، دنبال کنم.

وی در پایان اظهار داشت: ما به مردم عزیز این اطمینان را می‌دهیم که ارتش و سپاه این آمادگی را دارند که در مقابل همه تهدیدات ایستادگی کنند و امنیتی پایدار برای کشور رقم بزنند.  

کد خبر 327300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.