آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه امروزه مترقی ترین قانون سرمایه گذاری خارجی در ایران وجود دارد، گفت: اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی و بازوی مشورتی دولت، آماده مشارکت با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با مدیر دفتر توسعه اقتصاد استان vaud سوییس که در راس یک هیات تجاری به اصفهان سفر کرده بود، افزود: استان اصفهان با بیش از ۸ هزار واحد صنعتی دارای بیش از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی است.

وی این استان را در صنایع فولاد، پتروشیمی، نساجی، نفت، سیمان و صنایع ساختمانی بسیار توانمند دانست و تصریح کرد: در حال حاضر فولاد تولید شده در استان اصفهان به اروپا صادر شده و در بخش معدن نیز معادن بسیار غنی مانند معادن طلا، مس، روی، سنگ های تزیینی در آن واقع شده که محصولات آنها به اقصی نقاط جهان صادر می شوند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اصفهان در بخش صنایع دستی نیز بسیار قدرتمند بوده و ۱۲۷ نوع صنایع دستی در این استان تولید می شود، فرش اصفهان را یکی از صنایع دستی شناخته شده و معتبر در دنیا ذکر کرد.

وی گفت: در زمینه کشاورزی نیز با وجود خشکسالی های اخیر، سیب سمیرم اصفهان جزو بهترین محصولات کشاورزی دنیاست و برخی از محصولات غذایی تولید شده در اصفهان تحت استانداردهای آمریکا به این کشور صادر می شود.

سهل آبادی از اصفهان به عنوان یک شهر دانشگاهی نام برد و افزود: وجود مراکز تحقیقاتی در این استان می تواند زمینه همکاری نزدیک فعالان اقتصادی سوییس و اصفهان را فراهم سازد. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اتاق بازرگانی اصفهان با ۳ هزار عضو که در زمینه های مختلف صنعتی، تجاری، کشاورزی و معدنی در حال فعالیت هستند به نیابت از بخش خصوصی و با همکاری استانداری، خانه صنعت ومعدن ودیگر سازمان ها آماده مشارکت در زمینه های مختلف با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خارجی است.

وی اصفهان را «شهرمهربانی» دانست و گفت: ادیان مختلف در این شهر در کمال آرامش در کنار دیگر شهروندان سکونت دارند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه تولید در ایران در زمان تحریم متوقف نشد، افزود: تحریم ها نتوانست رشد علمی در کشور را متوقف سازد و در دوران تحریم کارخانه های ساخته شده با استفاده از تکنولوژی اروپایی نه تنها به تعطیلی کشانده نشده بلکه تکنولوژی آنها بومی سازی و با تعامل  صنعتگران و دانشگاهیان توانمند به فعالیت خود ادامه داد.

وی با تاکید بر اشتراکات فرهنگی ایران با کشورهای همسایه تصریح کرد: فعالیت در ایران به ویژه اصفهان نه تنها بازار ۸۰ میلیونی این کشور را پوشش می دهد، بلکه بستر مناسبی برای صادرات محصولات به کشورهای همسایه ایران که بازار ۴۰۰ میلیون نفری را در بردارد، است.  

کد خبر 327240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.