آمادگی استان وود سوییس برای سرمایه گذاری مشترک در اصفهان

مدیر دفتر گسترش توسعه اقتصاد سوییس از آمادگی استان وود سوییس برای سرمایه گذاری مشترک در اصفهان خبر داد و گفت: ۱۰ درصد از GDP ۶۰۰ میلیارد دلاری سوییس در استان وود تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رافائل کونز در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان، با بیان اینکه این دفتر در زمینه ورزش و نوآوری فعالیت دارد، گفت: سوییس در قلب اروپا واقع شده و بازار بزرگی از اروپا را در دسترس دارد.

وی افزود: استان وود (Vaud) سومین استان سوییس از نظر ابعاد و دارای بیشترین تنوع در حوزه اقتصاد بوده و بیشتر مراکز علم و فناوری این کشور نیز در این استان واقع شده اند.

کونز با بیان اینکه ۱۰ درصد از GDP ۶۰۰ میلیارد دلاری سوییس در استان وود تولید می شود، تصریح کرد: این استان دارای فرصت های مناسبی برای همکاری با استان اصفهان در زمینه توسعه صادرات در حوزه بهداشت وسلامت، معادن، کشاورزی، داروسازی، فناوری پزشکی، قطعه سازی و طراحی خودرو، ساعت سازی و صنعت دارا است.

مدیر دفتر گسترش توسعه اقتصاد سوییس گفت: ما خواستار همکاری و برقراری روابط تجاری با ایران هستیم ولی این بازار برای دولت سوییس جدید بوده و نیازمند کمک ایران برای ایجاد یک روابط ادامه دار با این کشور هستیم.

نادر عرفانی، مشاور ارشد آفریقا، خاورمیانه و هندوستان موسسه SWITZERLAND GLOBAL ENTERPRISE نیز رمز آغاز همکاری دو کشور را اعتمادسازی و از بین بردن آثار سوء سیاه نمایی های انجام شده بر ضد ایران عنوان کرد و گفت: گام اول این همکاری می تواند در زمینه فناوری های جدید و نوآوری های تکنولوژیکی باشد چرا که شرکت های توانمند ایرانی در زمینه تکنولوژی به دلیل تحریم ها توان حضور در بازارهای جهانی را نداشته واستان وود می تواند بستر مناسبی برای حضور شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی را فراهم و دنیای آکادمیک را به صنعت متصل نماید.

اصفهان یکی از پایگاه های جهش و توسعه کشور است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در این نشست سوییس را کشوری طالب صلح عنوان کرد و گفت: مردم ایران نیز به دنبال آرامش و امنیت و در صدد برقراری رابطه با تمام کشورهای صلح طلب جهان هستند.

 حسین سیستانی افزود: استان اصفهان به لحاظ فرهنگی، تاریخی و ظرفیت های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و به طور کلی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارای پتانسیل های ویژه ای است.

وی با بیان اینکه در این استان ظرفیت های سرمایه گذاری زیادی وجود دارد، تصریح کرد: اصفهان از صنعتی ترین استان های کشور بوده و بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی در آن واقع شده اند، همچنین دراین استان با جمعیت بیش از ۵ میلیون نفری، حدود ۳۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه های  آن درحال تحصیل هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با بیان اینکه دانشمندان، پژوهشگران، اندیشمندان و مبتکرین در سازمان های اجرایی و واحدهای بزرگ صنعتی این استان اقدامات منحصربفردی انجام داده اند، گفت: استان اصفهان یکی از پایگاه های جهش و توسعه کشور است.

سیستانی افزود: در حوزه کشاورزی نیز این استان از روش های نوین بهره برداری از آب و زمین استفاده کرده و بسیاری از محصولات ما به خارج از کشور صادر می شود.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل های علمی موجود در استان، تصریح کرد: استان اصفهان در حوزه سلامت نیز یکی از پایگاه های درمانی بسیاری از کشورهای خاورمیانه بوده و خدمات مطلوبی در مراکز درمانی آن به بیماران ارایه می شود.

سیستانی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان یکی از اتاق های مطرح کشور و دارای برنامه های جامعی مبتنی بر اقدامات علمی و تحقیقاتی است، افزود: این اتاق مرکز جذب سرمایه گذاری استان در حوزه های اقتصادی بوده و بهترین پاسخگویی را در کوتاه ترین زمان به سرمایه گذاران خارجی انجام می دهد.

وی همچنین گفت: اصفهان در زمینه ورزش نیز فعال بوده و دو تیم ذوب آهن و فولاد سپاهان آن در لیگ برتر حضور یافته و به موفقیت هایی در عرصه بین الملل و مسابقات آسیایی دست یافته اند.

سیستانی ابراز امیدواری کرد: اصفهان و سوییس بتوانند با تعامل  و سرمایه گذاری های مشترک به موفقیت هایی در زمینه های اقتصادی و علمی دست یابند.

کد خبر 327232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.