وقف یکی از عوامل عاقبت به خیری و سعادت است

سمیرم- امام جمعه سمیرم گفت: علم، دانش، کتاب مفید و ارزشمند عامل سعادت و کامیابی هر انسانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، حجت الاسلام  سیف الله دهقانی فیروز آبادی، در خطبه های این هفته نماز جمعه سمیرم ضمن گرامی داشت روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» و همچنین هفته «کتاب و کتابخوانی»، تصریح کرد:مطالعه و استفاده از کتاب خوب از راه های کسب علم بوده و و این دو در کنار هم سبب پیشرفت و سعادت هستند.

با توجه به صحبت های دهقانی، سوالی که امروز در باب این هفته و روز علم مطرح می شود این است که آیا علم و دانش بشری همواره در خدمت توسعه و صلح بوده است که می بینیم متاسفانه این طور نبوده و ظلم و ستم امروزی که شاهدیم با همان علوم انجام می گیرد.

وی با اشاره به ۲۴ آبان ماه هفته کتاب و کتابخونی در کشورمان از پایین بودن میانگین مطالعه در جامعه انتقاد کرد و گفت: هر علم و کتابی که در امتداد قرآن کریم و آموزه های کلام خدا باشد مورد احترام و اثرگذار است.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: قرآن بهترین کتاب و بهترین منبع برای سعادت بشریت است و امروز بیش از هر زمان به این کتاب و توجه به دستورات و آموزه های آن نیازمندیم تا به کمال معنوی و عقلی برسیم.

وی با گرامیداشت ۲۷ ماه صفر روز وقف، اظهار کرد: ماندگاری اعمال صالح حتی بعد از مرگ با وقف امکان پذیر است و همین نیز یک عامل سعادت و عاقبت بخیری است.

حجت الاسلام دهقانی از مردم خواست، تا می توانند در بخش هایی مانند وقف قرآنی، مساجد و دیگر بخش های مورد نیاز عامه مردم وقف کنند.

کد خبر 327145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.