معرفتی که معلم ایجاد می کند مقدمه عشق است/توسعه پایدار معادل رعایت حقوق بشر است

شهردار اصفهان گفت: معرفتی که معلم در دانش آموز ایجاد می کند مقدمه عشق است و اگر بتوانیم تعصب را در بین دانش آموزان برانگیزیم و اصفهان را به خوبی معرفی کنیم در حفظ و صیانت از دستاورد انسانی و میراث گذشتگان  حمایت کرده ایم.

 به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در سلسله نشست های هم اندیشی اصفهان فردا با حضور جمعی از فرهنگیان و معلمان شهر اصفهان گفت: با گذشت ۳۱ روز از تصدی اینجانب به عنوان شهردار تاکنون با ۹ گروه از اقشار جامعه دیدار و گفتگو داشته ام و امروز در نهمین سلسله پ از نشست های هم اندیشی با حضور فرهنگیان و معلمان شهر اصفهان هستم  و سعی دارم این گونه نشست ها را ادامه دهم.

وی نقش معلمان را در ساختن جامعه مهم خواند و اظهار داشت:  با افتخار مسائل مربوط به فرهنگیان را بررسی خواهیم کرد.

شهردار اصفهان با اشاره به این که امروزه در دنیا موضوع فرا وطنی مطرح است ادامه داد: در حال حاضر ما در این زمینه خیلی فاصله داریم.

واژه شهروندی در حال تغییر به جهان وطنی است

وی با  بیان این که  در حقوق شهروندی تمام مباحث از آموزش تا سلامت روح و روان در نظر گرفته شده است اذعان داشت: تمام دولت ها موظفند حقوق شهروندی را همانند کشور ما رعایت کنند.

نوروزی با بیان این مطلب که واژه شهروندی در حال تغییر به جهان وطنی است تصریح کرد:با جایگزین شدن این واژه وظایف سخت تر می شود چرا که دیگر تردد در مرزها بدون هیچ محدودیتی انجام می شود .

وی اضافه کرد: لازم است  با تمام قدرت حق شهروندی را حمایت و رعایت کنیم و تمام امتیازات این مهم را در نظر  بگیریم .

توسعه پایدار معادل رعایت حقوق بشر است

شهردار اصفهان با تاکید بر این که توسعه پایدار معادل رعایت حقوق بشر است بیان کرد: اگر از درآمد پایدار در شهرداری صحبت می کنیم به سبب رعایت شان انسان هاست بدین معنا که به طور عادلانه توزیع امکانات برای شایسته زیستن فراهم شود چرا که انسان اشرف مخلوقات الهی است و باید از تمام امکانات بهره ببرد.

وی ادامه داد: حق آموزش و پرورش از حقوق شهروندی است و این مهم نیاز به تعامل بین دستگاه ها دارد تا در این زمینه گام بردارد.

نوروزی بر مشارکت مردمی در امور شهر تاکید و اظهار کرد: مدیریت شهری با ارتباط با مردم و اقشار مختلف جامعه می تواند از وضعیت شهر و پیچیدگی های آن با خبر شود و به معنای واقعی مشارکت مردمی را تحقق بخشد.

وی با بیان این مطلب که مباحث  معلمان و فرهنگیان زمینه ارتقای فرهنگ شهروندی را به همراه خواهد داشت گفت:به طور حتم اگر آستانه شنیدن را بالا برده و برای آن ارزش قائل شویم می توان رهنمودهای خوبی دریافت کرد.

معرفتی که معلم در دانش آموز ایجاد می کند مقدمه عشق است

شهردار اصفهان خطاب به معلمان تاکید کرد: اصفهان یگانه شهر تاریخی به عنوان مظهر هنر و زیبایی و صنایع دستی است که به عنوان جهان شهر شهرت دارد  که شما می توانید نقش مهمی در معرفی آن داشته باشید.

وی با اشاره به این که معرفتی که معلم در دانش آموز ایجاد می کند مقدمه عشق است تصریح کرد: اگر بتوانیم تعصب در بین دانش آموزان برانگیزیم و اصفهان را به خوبی معرفی کنیم در حفظ و صیانت از دستاورد انسانی و میراث گذشتگان  حمایت کرده ایم و مدینه فاضله را به ارمغان می آوریم .

نگاه جوان گرایی بدون نگاه جنسیتی را دنبال می کنم

نوروزی با تاکید بر این که نگاه جوان گرایی بدون نگاه جنسیتی را دنبال می کنم بیان کرد: از میان جوانان کسانی را انتخاب خواهیم کرد که شایستگی لازم را داشته باشد و از سوی دیگر مشمول قوانین بشوند.

نوروزی با  بیان اینکه باید از ظرفیت های بانوان در مدیریت شهری بهره برد، اظهار کرد: به همین منظور چندین خانم را نیز برای مسئولیت های مختلف در شهرداری انتخاب کرده ام که انتخاب آن ها مراحل قانونی را طی می کند.

وی اضافه کرد:  ملاک من برای انتخاب مدیران در اداره شهر، شایسته سالاری و تخصص است و بر همین اساس اولویت من بین پیران و جوانان، انتخاب مدیران جوان است.

بسیاری از گره های کور با فرهنگ سازی رفع می شود

شهردار اصفهان با اشاره به این که بسیاری از گره های کور با فرهنگ سازی رفع می شود ادامه داد: از تفکییک زباله تا مشکلات عدیده در شهر با فرهنگ سازی رفع خواهد شد لذا لازم است همه دستگاه ها به خصوص آموزش و پرورش تلاش کنند.

وی در پایان جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود را  دغدغه خود دانست و افزود: رودخانه زاینده رود دارای حق آبه و مالک است و شهرداری اصفهان به عنوان یک سهم بر این رودخانه تمامی تلاش های خود را با به کارگیری امکانات موجود به خرج خواهد داد تا با  کمک مسئولان و مقامات استانی و ملی، آب به صورت دائمی در رودخانه جاری شود.

کد خبر 327089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.