جهانبخش: صعود به جام جهانی انتظارات زیادی را به وجود آورد

ملی‌پوش فوتبال ایران گفت: صعود ما به جام جهانی انتظارات زیادی را به وجود آورد و این سوال که عملکرد ما در جام جهانی چطور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مصاحبه علیرضا جهانبخش را در ادامه می‌خوانید:

شما مجدداً در یک زمان خوب پس از به ثمر رساندن گل و کمک به تیم (باشگاهی تان) به تیم ملی ملحق شدید. اکنون چه احساسی دارید؟
بسیار خوب. همه چیز برای تیم به خوبی پیش می رود و من به تمرکزم ادامه می دهم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و مثل همیشه کم کم رشد نمایم. این خوب است که همیشه بدانیم که می توانیم به تیم کمک کنیم. اما گلزنی و کمک به تیم همیشه نتیجه کار گروهی است نه کار فردی یک بازیکن. وقتی تیم خوب باشد ما هم رشد می کنیم. امیدوارم که به همین شکل ادامه دهیم و این لحظات خوب با تیم ملی تداوم یابد.

صعود به جام جهانی یک کار خاص بود اما به نظر آغازی دوباره است برای هدفی بزرگتر که در جام جهانی بازی کنیم. در خصوص کارهایی که باید در آینده انجام شود چه نظری دارید؟

صعود یک موضوع است و جام جهانی مورد دیگری است. ما با تیم هایی بازی کردیم که کاملاً با آنهایی که در جام جهانی هستند متفاوت هستند. بنابراین به همین دلیل آماده سازی بسیار مهم می باشد. ما به بهترین صعودی که تاکنون وجود داشته دست یافتیم (به بهترین شکل صعود کردیم) اما باید بسیار سخت تلاش کنیم، اردوهای خوبی را داشته باشیم، مسابقات آماده سازی خوبی را فراهم کنیم، شرایط کار بهتر و ترکیب هرآنچه که به ما مربوط می شود را با تلاشمان انجام دهیم. صعود ما به جام جهانی انتظارات زیادی را به وجود آورد و این سوال که عملکرد ما در جام جهانی چطور خواهد بود. اکنون ما باید تلاش کنیم تا سطح انتظارات را زنده نگه داریم و به آن برسیم. ما بهترین عملکردمان را ارائه می دهیم. همه تیم به دنبال آماده نمودن خود به بهترین شکل می باشند و ما سعی می کنیم که همین کار را انجام دهیم.
 
عملکرد تیم ملی هنوز بسیار خوب است اما برخی اوقات با مسابقاتی مواجه می شویم که کارها همیشه به بهترین شکل انجام نمی شود. برای مثال ما در خصوص مسابقه با سوریه صحبت می کنیم. اینگونه بازی ا برای رشد تیم تا چه اندازه به عنوان تجربه تلقی می شود؟

صادقانه بگویم که آن بازی یکی از بهترین بازی های ما نبود. یک نظری به وجود آمد که ما بطور ۱۰۰ درصد روی بازی تمرکز نداشتیم اما با صداقت باید بگویم که اینگونه نبود. شاید این حقیقت که ما پس از مدت های طولانی شکست ناپذیری، گلی دریافت نکردیم قدری ما را تحت تاثیر قرارداد. اما با این وجود ما کماکان سخت تلاش کردیم، به بازی برگشتیم و تا انتها جنگیدیم تا شادی را به هواداران به ارمغان بیاوریم. برخی اوقات نمی شود خوب بازی کرد اما این را هم باید یاد بگیریم وقتی موارد همیشه به شکلی که ما می خواهیم پیش نمی رود ما باید سعی کنیم صد در صد تمرکز نماییم. این موضوع مهم است.

انتظارات از این ۲ مسابقه تدارکاتی مقابل پاناما و ونزوئلا چیست؟
ما با ۲ تیم خوب از قاره آمریکا مواجه می شویم. تیم هایی با سبک بازی که احتمالاً در گروهمان قرار می گیرند. آنها حریفان خوبی هستند. به ویژه پاناما که به جام جهانی ۲۰۱۸ نیز صعود کرده است. ما باید سعی کنیم که در بازیمان کم کم رشد کنیم و بیشترین تجربه را کسب نماییم. همه تیم ها به دنبال انجام بهترین بازی و یافتن حریفان خوب هستند. بنابراین ما هم باید از آنچه که داریم بهترین استفاده را نماییم.

کد خبر 327070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.