هیئت های مذهبی اصلی ترین تشکل های مردمی هستند/ تشکیل مجمع خیرین شهرساز

مشاور شهردار در امور هیئت های مذهبی و مساجد گفت: هیئت های مذهبی اصلی ترین تشکل های مردمی هستند که باید از ظرفیت آنان برای تحقق مشارکت های مردمی در حل مسائل شهری استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، سیدعلیرضا خاتون آبادی با حضور در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» اظهار کرد: در طی هفته اخیر جلسات مختلفی بین سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری اصفهان به منظور آماده سازی میدان امام علی(ع) برای مراسم اربعین حسینی برگزار شد تا بتوانیم خدمات مناسبی به کلیه عزاداران و هئیت های مذهبی ارائه کنیم.

وی ادامه داد: پوشش خبری این برنامه به طور کامل انجام خواهد شد و ۵۰ دستگاه اتوبوس از مبادی مختلف شهر آماده خدمت رسانی به شهروندان خواهند بود البته شهرداری منطقه ۳ و کارکنان خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز همکاری خوبی در برگزاری هرچه بهتر این مراسم دارند.

مشاورشهردار در امور هیئت های مذهبی و مساجد عنوان کرد: تشکل های مردم نهاد، ظرفیت های عظیمی هستند که در سالهای اخیر به طور گسترده فعال شده اند که در این میان از هیئت های مذهبی می توان به عنوان اصلی ترین سازمان مردم نهاد یاد کرد که منابع مالی آنان به صورت کاملاً مردمی تأمین می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ هئیت فعال در شهر اصفهان وجود دارد که دارای اعضای ۱۴ تا ۶۴ سال است، افزود: استفاده از تجارب بزرگان و ریش سفیدان این هیئت ها ضمن ایجاد نگاه های جدید به توانمندی آنان می تواند به تحقق مشارکت های مردمی کمک شایانی کند که در این زمینه می توان به نقش میانجیگری بزرگان هیئت ها در حل مسائل شهری اشاره کرد.

خاتون آبادی یادآور شد: سالهای پیش کارخانه ای به کمک هیئت های مذهبی شکل گرفته که همین امر نشان دهنده توانمندی این تشکل ها برای تولید اشتغال است.

وی اضافه کرد: خیریه هایی نیز در مناطق ۱۵ گانه شهری اصفهان شکل گرفته که باید به سمت فعالیت های تخصصی سوق داده شوند به طور مثال این مراکز می توانند با استفاده از انرژی خورشیدی، هزینه های خود را کاهش داده و به تولید انرژی های پاک کمک کنند.

مشاور شهردار همکاری حداکثری شهرداری و هیئت های مذهبی را خواستار شد و گفت: پیشنهاد می شود همانطور که در کشور مجمع خیرین مدرسه ساز و بیمارستان ساز وجود دارد، مجمع خیرین شهرساز نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به فعالیت پاکبانان در طی ماه های محرم و صفر، تصریح کرد: این افراد تا پاسی از شب که بسیاری از شهروندان در خواب هستند مشغول نظافت و جمع آوری زباله اند در همین راستا باید این مسأله را  بدانیم که هر ظرف زباله ای که به زمین ریخته شود، کمر یک پاکبان خم می شود بر همین اساس بهتر است همه شهروندان به خصوص کسانی که اقدام به برپایی ایستگاه های  صلواتی می کنند رعایت حال این افراد را بکنند.

خاتون آبادی مراسم اربعین حسینی را یکی از ظرفیت های بزرگ گردشگری مذهبی در شهر دانست و خاطر نشان کرد: هیئت های مذهبی نباید تنها به دنبال مطالبه گری از شهرداری اصفهان باشند بلکه باید با همکاری و همدلی مدیریت شهری علاوه بر برپایی شعائر مذهبی، به دنبال حل مسائل و معضلات شهری همچون حاشیه نشینی باشند.

کد خبر 327055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.