درهای آسیا به روی اصفهانی‌ها باز می‌شود؟

پس از ناکامی فوتبالی ذوب‌آهن و سپاهان در کسب سهمیه شرکت در لیگ قهرمانان، برتری‌ ساختاری ۲ باشگاه اصفهانی در قیاس با نمایندگان راهیافته ایران به این مسابقات ممکن است دروازه‌های آسیایی را به روی آنها بگشاید.

به گزارش ایمنا، ذوب‌آهن و سپاهان با ایستادن در رده‌های چهارم و پنجم لیگ شانزدهم نتوانستند مجوز حضور در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ را دریافت نمایند. در جام حذفی هم اصفهانی‌ها هماهنگ با یکدیگر با شکست در مرحله نیمه‌نهایی به فینال نرسیدند تا از آن طریق هم از کسب سهمیه آسیایی بازبمانند.

به این ترتیب، اصفهانی‌ها فصل گذشته به لحاظ فوتبالی نتوانستند سهمیه آسیایی بگیرند اما دریافت پروانه حرفه‌ای و به تبع آن شرکت در لیگ قهرمانان از این پس دیگر تنها منوط به موفقیت در مستطیل سبز نیست بلکه به موارد حقوقی، مالی، پرسنلی و سخت‌افزاری نیز بستگی دارد.

AFC فدراسیون فوتبال ایران را ملزم کرده است تا بهترین تیم‌های خود را برای شرکت در لیگ قهرمانان معرفی کند. با وجودی که سپاهان و ذوب‌آهن از حیث فوتبالی جزو چهار تیم برتر رقابت‌های فصل گذشته نبودند اما به نظر ساختاری همواره داعیه برتری نسبت به سایر رقبای لیگ برتری را داشته‌اند.

باید دید در شرایطی که اصفهانی‌ها با روزهای اوجشان فاصله دارند این برتری ساختاری آنها را بالاتر از برخی تیم‌های برتر فصل گذشته در زمره برگزیدگان فوتبال ایران قرار می‌دهد یا خیر؟ به این سؤال اوایل هفته آینده پاسخ داده خواهد شد.

کد خبر 327051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.