ذوب‌آهن شنبه آسیایی می‌شود؟

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اوایل هفته آینده اعلام می‌کند که کدامیک از باشگاه‌های ایرانی صلاحیت شرکت در دوره آتی لیگ قهرمانان آسیا را دارند.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام رسمی سازمان لیگ چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸، روز گذشته مدارک خود را در سیستم AFC ثبت کردند. کار ارزیابی مدارک ارسالی از امروز در کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای آغاز شده است و نتایج نهایی آن تا شنبه به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌شود.

به این ترتیب، اوایل هفته آینده مشخص می‌شود که کدامیک از باشگاه‌های ایرانی مجوز حرفه‌ای گرفته و اجازه شرکت در دوره آتی لیگ قهرمانان را دارند. در صورتی که دست‌کم یکی از چهار نماینده ایران نتواند شرایط مدنظر AFC را احراز کند تیم دیگری جایگزین خواهد شد. ذوب‌آهن که فصل گذشته در رقابت با سپاهان جایگاه چهارمی لیگ شانزدهم را از آن خود کرد اولین کاندیدای جایگزینی است.

شواهد و قرائن حاکی از آن است که باشگاه نفت تهران شانس کمی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای دارد. در صورت حذف این تیم از لیگ قهرمانان به احتمال زیاد ذوب‌آهن جایگزین قهرمان جام حذفی خواهد شد. اگر یکی از تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی هم موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشوند سهمیه آنها به ترتیب اولویت به سپاهان و پیکان داده خواهد شد هرچند که بروز این احتمال ضعیف است.

کد خبر 326986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.