آمار آزار و اذیت کودکان در نیمه نخست سال ۹۶ اعلام شد

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمار آزار و اذیت کودکان در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ گفت: در این مقطع یک هزار و ۱۹۳ مورد به مراکز مداخله، ۸ هزار و ۵۲۵ مورد تماس با خط ۱۲۳ و ۵ هزار و ۶۷۲ مورد نیز از در بخش خدمات سیار ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از تسنیم، حسین اسد بیگی در خصوص ارائه آمار کودکان کار و خیابانی و آزار و اذیت آنها اظهار کرد:  این آمارها در سازمان بهزیستی ثبت شده و برای تصمیم گیری قرار داده می‌شود.

وی در خصوص آمار ارائه شده از یکی از سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در خصوص آزار و اذیت کودکان کار و متکدی بیان کرد: البته ایشان این آمار را  انکار کردند و گفتند منظورشان آزار و اذیت جنسی نبوده که البته ارائه چنین آمارهای اغراق آمیز در خصوص آسیب‌های اجتماعی اگر چه با نیت خیر است که مردم و مسئولان به آن توجه کنند اما یک تیغ دو لبه است و باعث می‌شود که نگاه‌ها به افراد آسیب دیده اجتماعی منفی شود.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: سازمان بهزیستی در خصوص آزار و اذیت کودکان طبق قوانین و مقررات عمل کرده و در این زمینه بر اساس برنامه ریزی انجام شده عمل می‌کند.‌وی در ادامه به آمار آزار و اذیت کودکان کار و خیابانی در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: ۱۳ هزار و ۷۶۶ تماس با خط ۱۲۳، ۱۰ هزار و ۳۸۵ مراجعه به خدمات سیار و ۲ هزار و ۷۶۵ مورد نیز مداخله انجام شده است.

اسدبیگی در خصوص آمار آزار و اذیت کودکان در ۶ ماه سال ۹۶ بیان کرد: در این مدت یک هزار و ۱۹۳ مورد به مراکز مداخله، ۸ هزار و ۵۲۵ مورد تماس با خط ۱۲۳ و ۵ هزار و ۶۷۲ مورد نیز از در بخش خدمات سیار ثبت شده است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: اخیرا آمارهای از آسیب‌های اجتماعی در استان‌های مختلف گزارش شده که بر مبنای آن برخی از استان‌ها آسیب های بیشتری دارند در صورتی که زیاد بودن چنین آمارهای در اورژانس اجتماعی بیشتر به معنای آنست که استان‌ها عملکرد بهتری داشته اند و یا اینکه مردم آن استان آگاهی بیشتری از فعالیت اورژانس اجتماعی داشته‌اند.

کد خبر 326968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.