اصفهان؛ پایتخت نان کشور/۲۰ درصد نانوایان اصفهانی آزادپز هستند

نماینده اتحادیه نانوایان شهر اصفهان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد نانوایان شهر اصفهان آزادپز و ۸۰ درصد دولتی پز هستند، گفت: اصفهان پایتخت نان کشور و پایلوت نان سالم شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسینی در جمع خبرنگاران افزود: نانوایان اصفهان برای پخت یک نان خوب و تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهت حذف ضایعات ۳۰ درصدی نان تلاش می کنند.

وی ادامه داد: اتحادیه صنف نانوایان این امکان را فراهم کرده است که دوره های آموزشی نانوایان در محل اتحادیه صنف نانوایان توسط اساتید برجسته که خود نیز نانوا هستند، همچنین مدرسان سازمان فنی و حرفه ای کشور انجام شود.

پژوهشگر حوزه نان یادآور شد: خوشبختانه افراد زیادی از اقصی نقاط ایران در این دوره های آموزشی حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه در انتخابات پایان سال ۹۵ اتحادیه صنف نانوایان، تحولات چشمگیری با روی کار آمدن هیأت مدیره جدید اتفاق افتاده است، گفت: در حال حاضر تعداد اعضای هیأت مدیره اتحادیه نانوایان شهر اصفهان از ۵ نفر به ۷ نفر افزایش یافته و عمده اعضا از کارشناسان هستند.

نماینده اتحادیه نانوایان شهر اصفهان اظهار داشت: در بدو شروع فعالیت اتحادیه، برابر قوانین نظام صنفی اقدام به تشکیل کمیسیون های ۵ گانه اعم از رسیدگی به شکایات، بازرسی، فنی، آموزش و حل اختلاف کردیم و برنامه های هدفمندی را در نظر گرفتیم.

وی یکی از مشکلات نانوایان با مصرف کنندگان را کمبود فعالیت های فرهنگی دانست و تصریح کرد: بی شک است اگر نیمی از تبلیغاتی که برای شناساندن چیپس انجام می شود، درباره نان انجام می شد، رضایتمندی بیشتری در میان مردم حاصل می شد.

حسینی، از  شورای شهر اصفهان خواست موافقت کند تا هر ۶ ماه یکبار به مدت ۱۵ روز تابلوهای فرهنگ شهروندی را به موضوع شناساندن نان به مردم اختصاص یابد.

وی با تاکید براینکه تنظیم قیمت نان باید بر اساس قیمت تمام شده باشد، گفت: از ۹۳ تاکنون هیچ ریالی به نرخ نان اضافه نشده و این انصاف نیست که نانوایان در سال ۹۶ نان خود را به قیمت سال ۹۳ عرضه کنند در حالی که رعایت تمام موارد و دستورالعمل ها را از نانوایان انتظار داریم.

نماینده اتحادیه نانوایان شهر اصفهان اظهار داشت: بالغ بر ۲۰ درصد نانوایان شهر اصفهان آزادپز و ۸۰ درصد دولتی پز هستند که اغلب دولتی پزها در دل محلات قرار گرفته اند، اعلام کرد: بالغ بر ۹۸۰ واحد صنفی نانوایی مجوز دار در شهرستان اصفهان داریم که ۸۰ درصد آنها آرد یارانه ای دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل رشد لجام گسیخته نانوایی ها، پخت نان در نانوایی ها کاهش یافته و نمی تواند پاسخگوی هزینه های پرسنلی، آب، برق و گاز را باشد.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر شغل نانوایی به صرفه نیست و مشکلات خاص خود مواجه هستند.

کد خبر 326897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.