فرصت بازسازی سوریه را از دست ندهیم/اولویت نخست ساختمان های اداری و مسکونی

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با همکاری شرکت های استان اصفهان و شرکت نحاس سوری نباید فرصت بازسازی سوریه را به راحتی از دست بدهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری  بین فعالان اقتصادی ایران و سوریه در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به پیامد های جنگ شش ساله سوریه، اظهار داشت: اغلب زیرساخت ها و منازل شهروندان این کشور تخریب شده و استان اصفهان می تواند نقش مهمی در بازسازی این کشور داشته باشد.

سهل آبادی هدف از برگزاری این نشست را هم افزایی بین تولیدکنندگان و فعالان بخش ساختمان با شرکت بین المللی نحاس سوریه عنوان کرد و گفت: اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان ارتباط دهنده شرکت های استان اصفهان و سوری تلاش می کند فضای همکاری مطمئنی را برای دو طرف فراهم کند.

وی اولویت نخست همکاری استان اصفهان و سوریه را بازسازی ساختمان های اداری و مسکونی برشمرد و افزود: استان اصفهان در تولید مصالح ساختمانی و پیمانکاری می تواند در بازسازی سوریه جایگاه ویژه ای داشته باشد.

مدیر شرکت نحاس سوریه در این نشست، گفت: نتیجه جنگ جز ویرانی نیست و سوریه امروز ویران و آسیب دیده است و به شدت به ساخت و ساز در بخش های مسکونی و زیرساختی نیاز دارد.

صائب نحاس افزود: سوریه بیش از یک میلیون منزل مسکونی نیاز دارد و  هزینه بازسازی این کشور بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار  برآورد شده است.

وی اضافه کرد: از سراسر دنیا برای بازسازی سوریه به این کشور  سرازیر شدند ولی دولت و ملت این کشور خواستار حضور شرکت های ایرانی در بازسازی سوریه اند.

وی خواستار تشکیل شرکت مشترک بین بخش خصوصی استان اصفهان و سوریه در زمینه مصالح ساختمانی و ارایه خدمات پیمانکاری شد و گفت: این شرکت به صورت مشترک بین اصفهان و سوریه می تواند زمینه صادرات کالاهای ایرانی و فروش در بازار سوریه را فراهم سازد.

نحاس تاکید کرد: ایران هنوز نتوانسته سهم خودش را از بازار سوریه بدست آورد و امیدواریم در دوره بازسازی سوریه شاهد حضور شرکت های ایرانی بویژه اصفهانی باشیم.

نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست از صدور مجوز ۳ هزار  ۵۰۰ شرکت خارجی در لبنان برای فعالیت در سوریه خبر داد و گفت: چین، هند، روسیه، ترکیه و کشورهای اروپایی بیشترین تقاضا را برای ثبت شرکت داشتند تا در اولین فرصت بتوانند به بازار سوریه راه پیدا کنند.

علی کرباسی زاده از طرح شرکت نحاس برای تاسیس شرکت مشترک با شرکت های استان اصفهان استقبال کرد و افزود: ایجاد انبار در سوریه و تامین کالا از سوی تولیدکنندگان استان اصفهان و فروش و بازاریابی توسط شرکت سوری می تواند نقش مهمی در افزایش مبادلات ایران و سوریه داشته باشد.

وی اختصاص خط اعتباری ایران برای سوریه را عامل موثر برای تشویق شرکت های بخش خصوصی در بازسازی سوریه نام برد و افزود: عمده خط اعتبار به شرکت های دولتی اختصاص پیدا کرده و بخش خصوصی عایدی نداشته است.

نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: صندوق ضمانت صادرات می تواند برای سوریه اعتبارات ویژه ای در نظر بگیرد تا تولیدکننده و صادرکننده ایرانی به راحتی به فعالیت اقتصادی در سوریه بپردازند.

وی از اختصاص خط اعتبار بانک جهانی برای بازسازی سوریه خبرداد و گفت: شرکت های تامین مالی چینی، ترکی و اروپایی برای سوریه خط اعتباری و بسته های پیشنهادی طراحی کردند.

کد خبر 326851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.