توضیحات تکمیلی دانشگاه هنر در پی انتشار خبر قطع درختان

در پی انتشار گزارش مربوط به تخلف دانشگاه هنر و قطع درختان چندین ساله در خبرگزاری ایمنا، این دانشگاه توضیحاتی در تکمیل این گزارش ارائه داد.

به گزارش ایمنا،  هفته گذشته خبرگزاری ایمنا گزارش با عنوان  «دانشگاه هنر؛ از درختان کنده شده تا کارشناس رانده شده» منتشر کرد که در این گزارش به قطع ۴۰ درخت و اخراج کارشناس فضای سبز در دانشگاه هنر  و شکایت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان پرداخته شد.

حال دانشگاه هنر اصفهان جوابیه ای در خصوص این گزارش ارائه کرده است که در آن عنوان شده است:

در مورد خبر چاپ شده در خبرگزاری ایمنا مورخ پنجشنبه ۱۱/۸/۹۶ که حاوی ادعاهای نادرست علیه دانشگاه هنر اصفهان است به اطلاع می رساند:

ادعاهای مطروحه مبنی بر قطع ۴۰ درخت در دانشگاه، طی یک سال اخیر، صحت ندارد.

۱- ادعاهای مطروحه مبنی بر صدور حکم توسط دادگاه، درباره قطع ۸ درخت در سال گذشته( که در جایی از خبر۸ و در جایی دیگر ۹ درخت اعلام شده است) صحت نداشته و پرونده همچنان در مرحله دادرسی است و بر طبق ماده ۹۱ و ۹۶ آیین دادرسی کیفری، مصوب ۱۳۹۲، انتشار مشخصات و هویت طرف دعوا ممنوع و تخلف از آن، مطابق ماده ۶۴۸ قانون مجازات اسلامی تعزیرات، مصوب ۱۳۷۵ مشمول جرم افشای اسرار است و شاکی پرونده، متاسفانه از همان ابتدای طرح دعوا، پیش از صدور قرار نهایی، از متشاکیان پرونده نامبرده است و مشخصات ایشان را، در اختیار رسانه ها قرار داده است. مضاف بر آن، شاکی پرونده سال گذشته، در مصاحبه ایی که در ایمنا انجام داد، مدعی محکومیت دانشگاه هنر اصفهان گردیده است و خبرگزاری ایمنا نیز با تیتر" دانشگاه هنر اصفهان محکوم شد" این ادعای نادرست را که مصداق آشکار جرم افتراء ، مطابق ماده ۶۹۷، قلمداد می شود مطرح نموده است . در ادعایی دیگر، با ادعای قطع ۴۰ درخت، مطابق با ماده ۶۹۸، به نشر اکاذیب مبادرت کرده است. همچنین باید تاکید داشت مطابق بند ۶ ماده ۶ قانون مطبوعات، انتشار هر گونه خبر درباره روند دادرسی در طول دادرسی در محاکم قضایی، خلاف قانون و مستوجب پیگرد قضایی است.

۲- ادعای فردی تحت عنوان" کارشناس فضای سبز دانشگاه" از قبیل فسخ قرارداد وی به دلیل مسئله درختان، دارا بودن سابقه شغلی ۱۶ ساله در دانشگاه، نمره ارزشیابی، غیره کاملا کذب و فاقد صحت است. انعقاد، تمدید، عدم تمدید و فسخ قراردادهای کارکنان دانشگاه تابع قوانین مصوب هیات امناء( آیین نامه استخدام اعضای غیر هیئت علمی دانشگاههای هنر اصفهان و تهران ) می باشد و در مورد تمامی کارکنان، از جمله نامبرده، طبق آن عمل می گردد و مستندات مربوطه ، قابل ارائه به مراجع صلاحیت دار ذیربط است.

۳- ادعای خبرنگار آن خبرگزاری، مبنی بر تلاش برای گفتگو با مسئولان دانشگاه هنر و عدم توفیق در این زمینه، به طور کامل تکذیب می گردد چرا که هیچ تماسی از سوی هیچ کدام از خبرنگاران آن رسانه با واحدهای مربوطه از جمله روابط عمومی، به عنوان مرجع رسمی ارتباط با دانشگاه و نیز هیچ یک از افراد ذیربط و مسئولین برقرار نشده است. ضمن آنکه بخش هایی از این خبر، از جمله پاراگراف " فضای امنیتی در دانشگاه هنر حاکم شده است عینا از خبر مورخ ۵ مهر ماه یک خبرگزاری محترم دیگر کپی گردیده است در حالی که توضیحات دانشگاه در جلسه ایی به آن خبرگزاری ارائه شده بود. این جمله انتهایی خبرنگار ایمنا نیز که مدعی شده است " خبرنگار ما بیش از سه روز تلاش کرد با مدیران دانشگاه هنر تماس بگیرد، اما در نهایت توسط روابط عمومی دانشگاه، به یکی از مدیرانی ارجاع داده شد که خود می گفت در این زمینه مسئول نیست و مصاحبه نمی کند . کلمه به کلمه ، در خبر ۵ مهرماه خبرگزاری دیگری، منتشر گردیده بود و البته در آن تاریخ، آن پیگیری ها صحت داشت. اما استفاده خبرنگار خبرگزاری ایمنا از عبارات خبرگزاری های دیگر، در حدی که پیگیری سه روزه را کپی نمایند، اقدامی غیر حرفه ایی و خارج از چهارچوب های اخلاقی است.

۴- دانشگاه هنر اصفهان در عین حال، حق پیگیری قضایی ادعاهای مطروحه از سوی رسانه محترم و نیز افراد نامبرده شده در متن خبر را برای خود، محفوظ می دارد.

توضیحات تکمیلی خبرگزاری ایمنا 

خبرگزاری ایمنا ادعا دارد : جوابیه دانشگاه هنر درحالی صادر شده که گزارش خبرگزاری ایمنا کاملا تولیدی است و فایل های صوتی مصاحبه با میر محمد صادقی کارشناس فضای سبز دانشگاه هنر و دکتر سلیمانی پور مدیر عامل سازمان پارکها در آرشیو این رسانه موجود است، از طرفی هفته گذشته از آن جایی که شماره تلفن همراه از مسئولان دانشگاه هنر موجود نبود با شماره های تلفن روابط عمومی دانشگاه تماس گرفته شده که جوابی در اینباره دریافت نشده است همچنین سازمان پارکها و فضای سبز قطع ۴۰ درخت را تایید کرده است و بسیاری از رسانه ها به این ماجرا پرداخته اند ،  قطع ۹ درخت هم مربوط به سال گذشته بوده  ولی از سال گذشته تاکنون طبق نظر کارشناس فضای سبز اخراج شده دانشگاه هنر ۴۰ درخت قطع شده است.

ایمنا آمادگی پرداختن به موضوع چرایی قطع درختان و جزییات این اتفاق به نقل از متولیان امر در دانشگاه هنر را دارد .

کد خبر 326842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.