ایران در هیج کجای دنیا بدون درخواست مردم و حاکمیت حضور نداشته است

کاشان - سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: امروز اگر در منطقه ای حضور پیدا می کنیم به زور نبوده است، ایران در هیج کجای دنیا بدون درخواست مردم و حاکمیت آنجا حضور نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، صادق خرازی در برنامه‌ای که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان با عنوان "تحلیل رابطه ایران و آمریکا"در دانشگاه علوم پرشکی کاشان برگزار شد، در خصوص حضور مستشاران نظامی ایران در کشورهای منطقه اظهار داشت: جوانان کشور ما در کشورهای منطقه شهید می‌شوند و عده‌ای به بهانه روشن‌فکری همه ارزش‌ها و اخلاقیات را زیر سوال می‌برند؛ اگر داعش به کشور ما هم تجاوز کرده بود همین جریان روشن‌فکری مدعی می‌شد چرا امنیت کشور فراهم نشده است.

وی گفت: اگر معنای داعش و جبهه النصره را بدانیم در رابطه با این موضوع این چنین صحبت نمی‌کنیم، باید سرمان را بالا بگیریم و به کسانی که برای امنیت کشور جان می‌دهند افتخار کنیم .

فحاشی و زورگویی از هیچکس پذیرفته نیست

وی، ضمن محکوم کردن رفتار ترامپ در عربی خواندن خلیج فارس اظهار داشت: فحاشی و زورگویی از هیچکس پذیرفته نیست، جایی که ترامپ وقیحانه از خلیج عربی سخن می‌گوید یعنی تمام قوانین جهانی را نادیده گرفته‌است؛ در تمام کتاب های درسی از خلیج فارس صحبت شده است و نقشه‌های موجود در کتابخانه‌های دنیا سند این مدعاست.

خرازی، در رابطه با مناسبات بین المللی ایران و آمریکا ادامه داد: هیچ کدام مناسبات سیاسی این دو کشور در سال های اخیر بر اساس نظام بین الملل شکل نگرفته است.

وی با اشاره به ویژگی های کشور آمریکا افزود: آمریکا کشوری قدرتمند است که بزرگترین نیرو نظامی و قدرت اقتصادی را داراست و ۴۷ کودتا و انقلاب های مخملی زیادی را در دنیا رهبری کرده است؛ پیام سیاست خارجه این است که می‌گوید در مرزهای خودم جا ندارم و میخواهم در تمام جغرافیای جهان دست داشته باشم .

سفیر سابق ایران در فرانسه تصریح کرد :همانطور که جامعه شناسان معتقدند آمریکا زادگاه دموکراسی بوده است و در داخل کشور کاملا به دموکراسی مقید است، در برون خود سیاستی استعماری و استکباری داشته و کشورهای زیادی از آن آسیب دیده‌اند.

خرازی گفت: اگر امروز می‌بینید ایران لنگرگاه امنیت است نشانه قدرت سیاست خارجه و تدبیر ماست و کشورهایی که دچار ناامنی و ناآرامی هستند نتیجه اعتماد به دشمن است.

وی ادامه داد: در سیاست خارجی ما نه دوستی دائمی نه دشمنی دایمی معنا دارد، بلکه منافع دائمی ما مطرح است که همه چیز برای تامین آن برنامه‌ریزی می‌شود.

کد خبر 326696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.