متن استعفای حریری ادبیات سعودی ها بود

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: حریری را مجبور کردند استعفا بدهد و او با میل خود استعفا نداده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان که در واکنش به استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان سخنرانی می کرد، اعلام کرد: سعد الحریری به عربستان سعودی فراخوانده شد و همه به این مسئله واقف هستند. وی افزود: سعد الحریری پس از سفر نخست خود به عربستان سعودی گفت که این کشور از روند گفتگو و باقی ماندن دولت کنونی در لبنان حمایت می کند. سعد الحریری پس از سفر نخست خود به عربستان به شدت خوشحال بود و از کمک های جدید به لبنان و برگزاری انتخابات در کشور سخن گفته بود.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود : تا این لحظه هیچ طرفی نمی داند که پس از سفر دوم سعد الحریری به عربستان سعودی چه حادثه ای رخ داده که در نهایت به استعفای وی منجر شده است. وی تاکید کرد : استعفای سعد الحریری تصمیمی سعودی بوده و مجبور به استعفا شده است. اعلام استعفای وی در عربستان سعودی و سخنانی که در بیانیه وی وجود داشت بیانگر آن است که سعد الحریری بیانیه عربستان را قرائت کرد. 

سید حسن نصرالله در ادامه خاطر نشان شد : استعفای سعد الحریری رئیس جمهور، رئیس مجلس و جریان مستقبل را غافلگیر کرده است. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: ما خواهان استعفای سعد الحریری نبودیم.
وی افزود : موضوعاتی درباره شکل استعفا دادن مطرح بوده که به حاکمیت و عزت و کرامت لبنان و همین خود سعد الحریری مرتبط است.

سید حسن نصرالله ادامه داد : شکل استعفای وی بیانگر دخالت عربستان سعودی در امور لبنان است. در صورتی که بخواهیم به محتوای سیاسی این استعفا پاسخ بدهیم باید به صورت مستقیم عربستان سعودی و نه سعد الحریری را مخاطب قرار دهیم. ما با همه طرف ها در لبنان ارتباط داریم و تا کنون هیچ طرفی به دلیل واقعی این استعفا واقف نیست. وی تاکید کرد: همه می دانند مجبور کردن نخست وزیر لبنان به استعفا بر اساس مسائل داخلی لبنان نیست. 

منابع ریاست جمهوری لبنان اعلام کردند: میشل عون ، رئیس جمهور این کشور تا زمانی که سعد حریری نخست وزیر مستعفی ، برای توضیح دادن درباره دلایل کناره گیری اش به لبنان برنگردد ، درباره پذیرفتن یا نپذیرفتن استعفای او تصمیمی نخواهد گرفت. تحلیل گران لبنانی و منطقه ای ، اعلام استعفای حریری از عربستان را، مهمترین نشانه ی سعودی ـ صهیونیستی بودن این اقدام می دانند.

کد خبر 326653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.