بسترسازی برای امضا تفاهم‌نامه همکاری کشت فراسرزمینی اتاق بازرگانی اوکراین و اصفهان

مسئول کارگروه ویژه کشت فراسرزمینی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان از بستر سازی برای امضاء تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی اوکراین و معرفی یک نماینده از اصفهان برای کشت فراسرزمینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا احمدرضا همتی  در نشستی با محوریت کشت فراسرزمینی در کشور اوکراین و جلوگیری از اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار، در خصوص تشریح عملکرد سفر هیئت تجاری این کمیسیون به اوکراین  در راستای کشت فراسرزمینی، بیان داشت: این هیئت با حضور تعدادی سرمایه گذار برای بسترسازی مناسب عازم اوکراین شد تا با سفیر ایران در اوکراین، رئیس اتاق بازرگانی اوکراین، نماینده سازمان فائو، شرکت های بیمه ای و حقوقی و در نهایت فعالین بخش کشاورزی اوکراین رایزنی و شرایط لازم جهت کشت فراسرزمینی را فراهم کند.  

وی ادامه داد: در دیدار این هیئت تجاری با رئیس اتاق استان خرسون و همچنین مسئول اتاق مشترک ایران و اوکراین ظرفیت های دو حوزه اساسی اوکراین یعنی هزینه انرژی و حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین حضور شرکت های بزرگ تولیدات کشاورزی نظیر شرکت کارگیل از شرکت های بزرگ تولید غلات آمریکا، شرکت بنگه از شرکت های شاخص در تولید و فراوری دانه های روغنی و شرکت کرنردر کشور اوکراین به عنوان نشانه هایی از انتخاب درست کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان برای کشت فراسرزمینی صحبت شد.

همتی در خصوص رایزنی های این هیئت تجاری با سفیر ایران در اوکراین نیز، گفت: این دیدار بازخورد خوبی را به همراه داشت و مقرر شد تا سفارت ایران مقدمات تعریف و فراهم کردن چند پروژه سرمایه گذاری در اوکراین را برای سرمایه گذاران اصفهانی ایجاد کند.  

وی افزایش پرواز های بین کی یف و تهران، همگام سازی قوانین اوکراین با اتحادیه اروپا برای پیوستن به این اتحادیه، فضای مناسب جهت سرمایه گذاری و خرید یکی از بانک های اوکراین جهت تسهیل در مبادلات پولی و ارزی را از مفاد این نشست دانست و افزود: سوالات حقوقی، مالیاتی، بیمه، تضمین سرمایه گذاری و شرایط اقامتی نیز از دیگر موضوعاتی بود که این هیئت تجاری برای پاسخ دادن به آن جلساتی را با شرکت های بزرگ سرمایه گذاری و سازمان های بیمه در این کشور ترتیب داد.  

همتی مهمترین نتیجه جلسه هیئت اعزامی کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق اصفهان با رئیس اتاق بازرگانی اوکراین را افزایش همکاری ها دانست و اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد تا هیئت ایرانی نماینده ای را به اتاق بازرگانی اوکراین معرفی کند تا از این طریق اطلاعات بیشتری برای سرمایه گذاران ایرانی در خصوص پروژه های سرمایه گذاری ارسال و سوالات و ابهامات احتمالی نیز پاسخ داده شود.  

وی فراهم آوردن زمینه های فعالیت سرمایه گذاران حرفه ای ایرانی در این کشور را مهمترین خواسته این هیئت تجاری از اتاق بازرگانی  اوکراین دانست و ادامه داد: ما به دنبال ایجاد یک رابطه برد-برد بودیم به گونه ای که بتوانیم از ظرفیت های موجود در چهارچوب کشت فراسرزمینی استفاده کنیم.  

مسئول کارگروه کشت فراسرزمینی کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان افزود: بسترسازی برای امضاء تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق بازرگانی اوکراین از دیگر دستاورد های این نشست بود.

وی بیان داشت: نتایج این سفر در قالب نقاط ضعف، نقاط قوت، تهدیدات و فرصت ها تدوین شده تا سرمایه گذاران ایرانی به واسطه آن بتوانند تصمیم درستی را در خصوص حضور در اوکراین برای کشت فراسرزمینی اتخاذ کنند.  

همتی در پایان گفت: در این سفر سه پروژه سرمایه گذاری اعم از پروژه ای ۷۶۰۰ هکتاری در شهر اودسا، پروژه ای ۵۰۰۰ هکتاری در شهر دوبرووستا و یک  پروژه ۱۷۵۰۰ هکتاری با کلیه امکانات و تجهیزات به هیئت ایرانی پیشنهاد شد.

کد خبر 326649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.