مخالفت ستاد مبارزه با موادمخدر با ایجاد مراکز درمان شبانه‌روزی کودکان معتاد

معاون توسعه، پیشگیری‌ و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: درمان سرپایی به این معنی است که این کودکان بعد از سم‌زدایی، امکانات و خانواده‌ای دارند که می‌توانند به آن مراجعه کنند، اما اغلب این کودکان متعلق به خانواده‌های آسیب‌دیده‌ای هستند که بازگشت آنان به معنی به سرانجام نرسیدن تمام تلاش‌های قبل است.

به گزارش ایمنا به نقل از ایسنا، فرید براتی سده در واکنش به انتقادات وارد شده برای عدم نگهداری از کودکان سم‌زدایی شده توسط بهزیستی و بازگشت آنان به محیط‌های آسیب‌زا اظهار کرد: بخش زیادی از این کودکان از خانواده‌های غیرمنسجم، آسیب‌دیده و گرفتار مشکل هستند. بهزیستی معتقد است برای درمان این کودکان نیازمند مراکز درمان شبانه روزی هستیم، اما ستاد مبارزه با موادمخدر فعلا با این موضوع مخالف است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی در حال رایزنی با ستاد مبارزه با موادمخدر، برای حل این مشکل است افزود: در درمان سرپایی این کودکان به مراکز علوم پزشکی مراجعه می‌کنند که در بیشتر مواقع پذیرش نمی‌شوند، این درحالیست که داستان با پذیرش این کودکان و انجام سم‌زدایی نیز به پایان نمی‌رسد، چراکه اگر کودک درمان هم شود، به همان خانواده آسیب‌دیده بر می‌گردد لذا درمان او بی‌سرانجام می‌شود.

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه در روند درمان کودکان معتاد و ارائه خدمات سم‌زدایی آنان اهمالی از سازمان بهزیستی صورت نگرفته است تصریح کرد: در حال حاضر در چهار استان، پنج مرکز درمان کودکان مشغول به کار هستند. این مراکز در استان‌های البرز، تهران، سیستان بلوچستان با یک مرکز دخترانه و یک مرکز پسرانه در خراسان شمالی دایر هستند همچنین اگر در مراکز دیگر هم طیف‌هایی نیازمند درمان باشند آنها را هم برای درمان به این مراکز  انتقال می‌دهیم.

براتی سده بیشترین آمار کودکان مراجعه‌کننده برای درمان اعتیاد را مربوط به سیستان و بلوچستان با ۱۶۶ کودک اعلام کرد و گفت: ۵۸ نفر از این کودکان به خانواده‌هایشان تحویل شده‌اند و ۸۲ نفر نیز در مراکز شبه خانواده به سر می‌برند. از میان ۲۶ کودک باقی مانده نیز  ۱۱ دختر و ۱۵ پسر در این مراکز مراحل سم زدایی را طی می کنند.

کد خبر 326597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.