بیکاری و کم آبی مهمترین چالش های استان اصفهان

دبیر مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در شرایط فعلی بیکاری و بحران کم آبی مهمترین چالش های استانی است که تقریبا همه شهرستان های استان با آن دست به گریبان هستند.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عنوان کرد: استان اصفهان دارای ویژگی های بی مانندی در بخش های گوناگون است که این استان را با سایر مناطق جغرافیایی کاملا متمایز کرده است.

وی ادامه داد: از جمله بارزترین نمادهای استان اصفهان تقدیم ۲۳ هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده در طول انقلاب، دوران دفاع مقدس، دفاع از حریم حرم و ده‌ها مورد دیگر و وجود سردارانی ممتاز و الهی همچون شهیدان همت، خرازی، کاظمی، ردانی پور و صفوی بوده است.

دبیر مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه استان اصفهان باوجود برخورداری از همه زیرساخت‌های لازم در برخی موارد به دلیل برخی از سوء مدیریت‌ها با معضلاتی مواجه شده است که اگر از هم اکنون به فکر بهبود و اصلاح آن نباشیم آثار و نتایج نه‌چندان مطلوبی را پیش روی ما قرار خواهد داد.

محمودی اضافه کرد: این استان متاسفانه هم‌اکنون در جایگاه چهارم جدول نرخ بیکاری قرار گرفته، واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی آن رمقی برای ادامه حیات نداشته و وجود خشکسالی‌های مداوم و عدم تدابیر لازم در موضوع کاملا استراتژیک و حیاتی توزیع آب، بخش عمده‌ای از قلمرو استانی را در شرق و جنوب استان با مشکلات بزرگی مواجه کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: متأسفانه در دوره استاندار قبلی اصفهان توجهی به ظرفیت مجمع نمایندگان در مجلس نمی‌شد و همین عامل چالشهایی را ایجاد کرده بود در حالی که استاندار جدیدی که از سوی دولت دوازدهم برای استان اصفهان انتخاب شده فردی باتجربه و با دیدگاههای خوب برای توسعه استان است و امیدواریم با حضور ایشان شاهد رشد بیشتر استان در همه بخشها باشیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نخستین جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان با استاندار جدید اصفهان که در ساختمان بهارستان برگزار شد، مشکلات استانی از جمله بیکاری و بحران کم آبی که مهمترین چالشهای شهرستانهای استان است، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

محمودی اذعان کرد: حل مشکل زاینده رود، کم آبی شهرستانها و معضلات زیست محیطی ناشی از کم آبی از جمله دیگر محورهای این گفت و گو بود.

وی گفت: حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع سرمایه گذاری بود و رفع محدودیتهای مالیاتی، توزیع متوازین امکانات و بودجه استان بین همه شهرستانها و توسعه گردشگری، از جمله مهمترین مواردی است که باید با همکاری و اتحاد مدیران استان و نمایندگان مردم در مجلس، اجرایی شود.

کد خبر 326591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.