لزوم توجه به ظرفیت های گردشگری شهر اصفهان

عضو شورای شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان جاذبه‌های متعدد و بالقوه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری دارد که متاسفانه بخشی از آن‌ها نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر اصفهان اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور روزهای مبارزه دانش آموزان با رژیم پهلوی است که شهادت جمعی از آنان را در پی داشت.

وی افزود: این رخداد را باید در زمره مهم ترین اتفاقات تاریخ معاصر بدانیم و از تجارب آن بهره گیریم.

این عضو شورا در ادامه صحبت هایش با اشاره به چرخش های مدیریتی جدید بیان کرد: اصفهان از چالش مهم آب رنج می برد و امید است با تدبیر استاندار جدید این معضل در سطح ملی حل شود.

زندآور همچنین یادآور شد: اولویت دهی به توسعه گردشگری باید در دستور کار مدیریت استانی و مدیریت شهری واقع شود زیرا این صنعت یکی از گونه های رو به رشد جوامع بشری است و در این میان اصفهان با دارا بودن جاذبه های مختلف فرهنگی و تاریخی می تواند توسعه یابد.

وی اضافه کرد: متاسفانه اصفهان جایگاه مناسبی در این صنعت ندارد و باید با ساماندهی نظام ورود و خروج گردشگران و با توجه با مباحث علمی به توفیقاتی در این زمینه دست یابیم.

زندآور اضافه کرد: با توجه به گردشگری می توان رونق شهری را متصور شد.

وی خطاب به استاندار اصفهان گفت: برای اینکه اصفهان جایگاه خود را در این صنعت پیدا کند باید زیرساخت هایی مانند هوای سالم محقق شود، البته این نیازمند همکاری سازمان های مختلف است.

این عضو شورا اذعان کرد: فرهنگ عمومی، فرهنگ گردشگری، سیاست های آموزشی و استفاده از رسانه های ارتباطی نوین برای جذب گردشگر باید در این زمینه ارتقا یابد همچنین ساخت هتل ها برای جذب گردشگران مهم است.

زندآور با اشاره به اینکه شهردار اصفهان باید از تمامی ظرفیت های شهری استفاده کند گفت: لازم است با به کارگیری نیروهای آگاه و متعهد راهبردهای نوین مدیریت شهری در اصفهان را پدید آوریم.

وی ادامه داد: اولویت توسعه اصفهان بدون شک گردشگری است و این صنعت پاک و پایدار می‌تواند بهترین راهکار برای برون‌رفت از مشکلات باشد، شهر اصفهان جاذبه‌های متعدد و بالقوه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری دارد که متاسفانه بخشی از آن‌ها نادیده گرفته شده است.

این عضو شورا افزود: با همه این مسائل، اصفهان در حال حاضر جایگاه شایسته‌ای در کسب درآمد از صنعت گردشگری ندارد، بنابراین با توجه به اینکه صنعت گردشگری آثار منفی ندارد و با شرایط امروز اصفهان منطبق است باید توجهی دوچندان به آن شود.

زندآور ادامه داد: مساله دیگری که در کنار توسعه گردشگری وجود دارد، مشکلات زیست محیطی اصفهان از جمله آلودگی هوا و خشکی زاینده رود است که باید علاوه بر افزایش زیرساخت‌های گردشگری به آن‌ها نیز توجه شود.

کد خبر 326490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.