سیمای رسانه ملی همراه با زائران اربعین

در ایام منتهی به اربعین حسینی، شبکه های سراسری با تدارک ویژه برنامه هایی، زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را همراهی می کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مراکز استانی صدا و سیما در ایام منتهی به اربعین با تدارک بیش از ۱۴ هزار دقیقه برنامه، علاوه بر اطلاع رسانی کامل و جامع از راهپیمایی بزرگ اربعین؛ عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را از معارف وسیع این روز باشکوه بهره مند می کنند. علاوه بر ۱۴ هزار دقیقه برنامه مستند و تولیدی از راه پیمایی اربعین، ویژه برنامه های متفاوتی در هفته منتهی به اربعین در شبکه های استانی و سراسری پخش می شود.

شبکه تلویزیونی قرآن و معارف سیما با ویژه برنامه "عطر اربعین" علاوه بر پوشش زنده مراسم پیاده‌روی اربعین؛ با ویژه برنامه های متنوعی مخاطبان را در طول روز همراهی می کند. «عطر اربعین» از ساعت ۶ تا ۲۳ به‌صورت زنده در زمان‌های مختلف از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. این طرح به صورت متناوب در طول روز علاوه بر پخش ویژه برنامه های مربوط به اربعین و راهپیمایی مسیر عشق ، اخبار و اطلاعات لازم مراسم پیاده‌روی امسال اربعین حسینی را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

شبکه افق نیز با ویژه برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» با موضوع اربعین و حماسه میلیونی زائران حسینی، این هفته هر شب به صورت زنده با مخاطبان همراه می شود. این برنامه که از شنبه ۱۳ آبان آغاز شده است ، تا پنجشنبه ۱۸ آبان هر شب ساعت ۲۲ به صورت زنده پخش می‌شود و در هر قسمت، به یکی از مباحث پیرامون اربعین و حماسه میلیونی حضور زائران حسینی از اقصی نقاط دنیا در پیاده‌روی اربعین می‌پردازد.

اما در شبکه یک، به منظور پوشش تصویری حضور گسترده و میلیونی زائران به مناسبت اربعین امام حسین(ع)، ویژه برنامه "نوای حسینی" هر روز به طور زنده از شبکه یک سیما پخش می شود. "نوای حسینی" هر روز در سه بخش ۱۰ دقیقه ای از طریق ارتباط زنده با کربلای معلی، حال و هوای راهپیمایان و شرکت کنندگان ایرانی را به نمایش می گذارد. اولین ارتباط ساعت ۱۲ و قبل از برنامه "سیمای خانواده"، ارتباط دوم ساعت ۱۴:۴۰ و بعد از بخش خبری نیمروزی و سومین ارتباط زنده ساعت ۱۷ از شبکه یک سیما پخش می شود.

ویژه برنامه "پیاده آمده ایم" نیز از تدارکات شبکه یک سیما برای ایام اربعین است. در این برنامه حجت الاسلام پناهیان درباره زیارت اربعین و ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) صحبت می کند. برای تولید این برنامه، برای نخستین بار یک استودیوی کامل و مجهز در مسیر پیاده روی اربعین در عمود ۱۱۲۰ تاسیس شده است.

پخش تصاویری از زائران پیاده امام حسین علیه السلام، تصاویری از بین الحرمین، برقراری ارتباط مردمی با عنوان"صدایتان در کربلا شنیده می شود" و سلام نیابتی از جمله بخش های برنامه "پیاده آمده ایم" است .این برنامه هر شب ساعت ۲۰پخش می شود.

در شبکه دو؛ نخستین قسمت از برنامه ترکیبی «اقیانوس آرام» به عنوان اولین برنامه زنده مختص نوجوانان که در کربلا تولید می‌شود از پنجشنبه یازدهم آبان، ساعت ۱۷:۳۰، از شبکه دو سیما پخش شد. پخش این برنامه که به مدت هشت شب تا پنجشنبه ۱۸ آبان، مصادف با اربعین حسینی ادامه خواهد داشت در استودیوی عصر بر فراز ساختمان مشرف به گنبد طلاییِ حرم اباعبدالله الحسین (ع) به صورت زنده آغاز می‌شود.

«اقیانوس آرام» هر شب با دو میهمان تقدیم مخاطبان خواهد شد که بخش اول آن با حضور یک میهمان در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری اجرا می‌شود و در بخش دوم، یک نوجوان موفق، میهمان برنامه است و در خصوص نگاه نسل نوجوان به مسائل دینی و به طور خاص واقعه عاشورا؛ همچنین تجربیات قابل انتقال خود برای رسیدن به موفقیت با مجری برنامه به گفت و گو می‌پردازد.

از دیگر بخش‌های این برنامه ۴۵ دقیقه‌ای، پخش آیتم‌هایی جذاب با موضوع پیاده روی اربعین، همچنین شناخت بخش‌های مختلف و تاریخی شهر کربلا است که به طور هم زمان با تلاش تیم سازنده برنامه در کربلا تصویربرداری و آماده پخش می‌شود.

برنامه «کوی محبت» در شبکه دو نیز در این ایام ویژه برنامه اربعین دارد . این برنامه گزارش هایی از حال و هوای زائران حرم سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) را در ایام منتهی به اربعین به نمایش می گذارد. افزون بر این گزارش ها و ارتباط های زنده و مستقیم، گفت و گو با کارشناسان مذهبی چون حجج الاسلام انصاریان، ماندگاری و فرحزاد درباره سیره و زندگی حضرت سیدالشهدا(ع)، شهادت و آموزه های زندگی ایشان و فلسفه پیاده روی اربعین در این برنامه در نظر گرفته شده است و در بخش های مختلفی از حضور شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) بهره می برد.

شبکه سه سیما با "مخاطب خاص"شب های منتهی به اربعین را با مخاطبان همراه خواهد شد. برنامه تلویزیونی مخاطب خاص در ایام اربعین، هرشب زنده از کربلای معلی پخش می‌شود. علاوه بر کارشناسان نام آشنای مذهبی، هنرمندان، نویسندگان، مداحان و چهره‌های آیینی نیز در این برنامه حضور پیدا می‌کنند.

مستند یاران اربعین نیز با موضوع پیاده روی اربعین حسینی، از چهارشنبه ۱۰ آبان،هر روز ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.

مستند "یاران اربعین" کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که در ۹ قسمت ۳۰ دقیقه ای،قصه عاشقانی است که کیلومترها راه را به عشق امام حسین(ع) تا کربلا پای پیاده طی می‌کنند.

این مستند جلوه های زیبای پیاده روی زائران اربعین و هم چنین صحنه هایی ناب از مردمی که از ابتدای ماه صفر موکب ها یشان را در شهرها و بین راه ها آماده و از هزاران زائر اربعین پذیرایی می کنند و در خدمت زوار اربعین هستند را به نمایش می گذارد. همچنین در این مستند زندگی یاران اربعین در شهرهای مختلف ایران چون آزاد شهر،اصفهان ،خرونیشابور و... روایت می شود.

در شبکه آموزش سیما، به مناسبت اربعین حسینی برنامه «روبه روی ماه» این هفته کتاب «پنجره های تشنه» را قرائت می کند.

"رو به روی ماه" در هفته پیش رو از شنبه ۱۳آبان، تا پنجشنبه به مناسبت اربعین حسینی به کتاب «پنجره های تشنه» که روزنوشت های انتقال ضریح امام حسین علیه السلام از شهر قم به کربلاست، اختصاص دارد.

برنامه «رو به روی ماه» هر شب ساعت ۲۳ از شبکه آموزش سیما پخش می شود./

کد خبر 326447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.