جوانان دیده بان شهر و ناظر بر عملکرد مسئولان باشند/توسعه مشارکت مردمی هدف مدیریت جدید شهری

شهردار اصفهان گفت: جوانان می توانند به عنوان دیده بان بر عملکرد مسئولان ‌نظارت داشته و آنها را در مسیر صحیح هدایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سلسله نشست های هم اندیشی اصفهان فردا با حضور جمعی از جوانان شهر و شهردار اصفهان برگزار شد. 

در این نشست، جوانان اصفهانی به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پیرامون مسائل مختلف شهری پرداختند.

شهردار اصفهان در این نشست صمیمانه پس از شنیدن نظرات جوانان اظهار کرد: هر فردی که به عنوان شهردار انتخاب می شود باید مسائل سیاسی را درک و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد.

اصفهان شهری جهانی است و مانند یک وزارت خارجه است

وی تصریح کرد: اصفهان شهری جهانی است که کشورهای مختلفی در ارتباط است و مانند یک وزارت خارجه عمل می کند. همین شرایط ایجاب کرده تا برای چنین شهری، شهرداری انتخاب شود که نا آگاه از مسائل دیپلماتیک و سیاسی نباشد.

نوروزی ادامه داد: شهرداران علاوه بر اینکه باید چهره ای دیپلماتیک، اجرایی و سیاسی داشته باشند باید با مسائل و قوانین حقوقی نیز آشنا باشند چرا که نبود آگاهی نسبت به مسائل حقوقی و قوانین و مقررات، کار شهردار را بسیار سخت می کند.

وی با بیان اینکه حساسیت های شما جوانان نسبت به مسائل مختلف باید حفظ شود، افزود: در مدت کوتاهی که به عنوان منتخب مردم در شهرداری اصفهان انتخاب شده ام، تمام تلاشم بر این بوده به عهد و قولی که با مردم داده پایبند باشم هر چند در این زمینه با مشکلات بسیاری نیز مواجه هستم اما چشم انداز و برنامه فعالیت های خود را برای اداره شهر اعلام کرده و تمام تلاشم، اجرایی کردن این برنامه هاست.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در مورد مسائل بانوان تلاشمان بر این است به دور از نگاه جنسیتی از بانوان توانمند استفاده کنیم .
وی با تاکید بر اینکه برای انتصابات خود باید به مراجع قانونی پاسخگو باشم، گفت: من هرجا کار کرده ام ذهن سازماندهی شده داشته و همواره تلاشم بر استفاده از جوانان بوده است.

جانشین سازی در سمت های مختلف در دستور کار است

نوروزی بیان داشت: باید جانشین سازی برای تخصص های مختلف در مدیریت شهری و در سمت های مختلف در دستور کار قرار گرفته تا سالیان آینده، کارهای تخصصی به دست همین جوانان که در فرایند جانشین سازی آموزش دیده اند به پیش رودن و در این مسیر از سرزنش ها هراسی نداریم؛ چرا که به کاری که می کنیم اعتقاد کامل داریم.

وی با بیان اینکه اصفهان در بسیاری از زمینه ها به ویژه مسائل فرهنگی سیر قهقرایی طی کرده، اضافه کرد: تعداد سینماهایی که هم اکنون در اصفهان وجود دارد همان هایی است که از گذشته ساخته شده و طی این سالیان طولانی اگر این تعداد کاهش پیدا نکرده باشد بر آن ها افزوده هم نشده، در هنر تئاتر نیز به همین شکل رفتار شده به نحوی که اصفهان که خود زمانی مهد تئاتر کشور بوده هم اکنون حال و روز خوشی ندارد.

آماده پذیرش ایده ها و طرح های شهروندان هستیم
شهردار اصفهان توسعه مشارکت مردمی را از اهداف مهم و ویژه مدیریت جدید شهری اصفهان دانست و افزود: درب های شهرداری به روی مردم باز بوده و با آغوش باز آماده پذیرش ایده ها، طرح ها و خدمات شهروندان هستیم، در این زمینه لازم است جوانان وارد شده و روی برنامه های مختلف از جمله کارآفرینی و پرورش ایده ها در خدمات شهری تفکر کرده و ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به حساسیت جوانان در مسائل مختلف تاکید کرد: هر یک از جوانان باید مانند نور به تاریکی ها تابیده و بر رفتار مسئولان نظارت کافی و کنترل داشته باشند تا ما مسئولان از وظایف خود منحرف نشویم. جوانان می توانند به عنوان دیده بان شهری، هر جا که لازم بود مسئولان را امر به معروف کرده و آنها را به مسیر صحیح بازگردانند.

کد خبر 326362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.