مالزی آماده سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه‌خورشیدی در اصفهان است

رییس مرکز توسعه تجارت مالزی در آسیا و خاورمیانه گفت: مالزی آماده سرمایه گذاری در ایجاد نیروگاه خورشیدی ۱۰۰۰ مگاوات در اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا ریمی یعقوب (Remee Yaakub) در حاشیه بازدید از پاویون اصفهان در نهمین نمایشگاه  فرصت های سرمایه گذاری کشور (کیش اینوکس ۲۰۱۷)، اظهار داشت: استان اصفهان دارای روزهای قابل توجه آفتابی است و می توان از این انرژی پاک  برای تولید برق استفاده کرد.

وی افزود: کشورهای اروپایی در زمینه پنل های خورشیدی در مالزی سالهاست سرمایه گذاری زیرساختی انجام دادند و امروز مالزی در زمینه ایجاد نیروگاه های خورشیدی در آسیا پیشروست.

رییس مرکز توسعه تجارت مالزی در آسیا و خاورمیانه تاکید کرد: ایران از شمال تا جنوب و غرب تا شرق پتانسیل استفاده از نیروگاه های خورشیدی را دارد و مالزی آماده سرمایه گذاری در این موضوع است.

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار، گفت: استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان ایران می تواند زمینه جذب سرمایه گذاری مالزی  را در بخش های مختلف انرژی و تکنولوژی فراهم کند.

قاسم علی جباری تاکید کرد: همکاری اقتصادی استان اصفهان و مالزی می تواند با ایجاد نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در اصفهان وارد فاز جدیدی شود.

جباری خواستار تسهیل نقل و انتقال بانکی بین بانک های مالزی و ایران شد و گفت: مشارکت بیمه و بانک ها می تواند فرایند سرمایه گذاری را سریعتر کند.

گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری  کشور و چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در فضایی بالغ بر ۲۱ هزار متر مربع با حضور ۲۶۰ شرکت کننده داخلی و ۶۰ شرکت خارجی در قالب هیات های بین المللی مشارکت کننده و بازدید کننده از ۲۵ کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش برپا شد. استان اصفهان در قالب یک پاویون ۳۰۰ متری به ارایه فرصت های سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، کشاورزی، گردشگری  و خدمات پرداخت.

کد خبر 326346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.