13 آبان تابوی استکبار را شکست

دانشیار دانشکده علوم سیاسی دانشگاه اصفهان قیام مردمی 13 آبان در سال 58 را زمینه ای برای شکسته شدن تابوی آمریکا و استکبار ارزیابی کرد.

به گزارش ایمنا، عنایت الله یزدانی با اشاره به این که شجاعت امام خمینی(ره) در 13 آبان باعث شد تا ایستادگی مقابل نظام سلطه برای کشورهای آزاده دنیا دست یافتنی شود.

وی با اشاره به این که 13 آبان ماه در طول سال های مختلف به یک روز خاص در تقویم ایران تبدیل شد، اظهارکرد: ابتدا 13 آبان سال 43 رژیم منحوس پهلوی امام را به ترکیه تبعید کرد و پس از آن نیز در 13 آبان 57 دژخیمان رژیم حدود 50 دانش آموز را در تهران شهید کردند که خون این شهدا دامنگیرشان شد و در مناسبت سوم نیز، 13 آبان 58 دانشجویان خط امام با حمایت مردم به لانه جاسوسی آمریکا حمله کردند و به همین دلیلی این روز در تاریخ ملی ما به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت.

یزدانی با تاکید بر این که آن روزها تسخیر لانه جاسوسی برای آمریکا که یکی از دو قطب قدرت در دنیا تلقی می شد، بسیار سنگین آمد، افزود: 13 آبان به مردم نشان داد که می شود جلوی آمریکا ایستاد و این ایستادگی نتیجه شجاعت امام خمینی(ره)، حرمت خون شهدا و حمایت مردم بود.

دانشیار دانشکده علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با اشاره به این که 13 آبان ملت های آزاده دنیا را بیدار کرد، ادامه داد: مردم نقش و تاثیر خودشان را به خوبی ایفا کردند، ولی وقتی به تاریخ نگاه می کنیم می بینیم که ایران همواره مورد نظر و توجه قدرت های بین المللی مانند انگلیس، روسیه و آمریکا بوده و این نشان دهنده نقش تاثیر گذار ایران در منطقه و در دنیا است. 

کد خبر 326226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.