تشکل های مردمی نقش بسزایی در تحقق نشاط اجتماعی ایفا می کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدن در غرفه ایمنا گفت: تشکل های مردمی نقش بسزایی در تحقق نشاط اجتماعی ایفا می کنند.

به گزارش ایمنا؛ کورس بدیعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدن با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا با تاکید بر لزوم تلاش در جهت افزایش نشاط اجتماعی  در جامعه، اظهار داشت: بخش اعظمی از برنامه های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر عهده سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد است و این تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند دولت می تواند مسئولان را در اتخاذ تصمیمات صحیح و کاربردی جامعه یاری رسانند .

وی با اشاره به محدودیت ادارات و ارگان ها در این زمینه به دلیل ماهیت کار حمایتی و نظارتی آنان، یادآور شد: سازمان های مردم نهاد نقش تاثیر گذار و بی بدیلی در افزایش نشاط اجتماعی جامعه ایفا می کند و بی شک با توسعه هرچه بیشتر تشکل‌های مردمی، شاهد پویایی و نشاط جامعه و رفع آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدن ادامه داد: مردمی کردن فعالیت ها و جذب مشارکت های مردمی تاثیر مستقیمی بر دستیابی به اهداف مد نظر در حوزه نشاط اجتماعی خواهد داشت، بنابراین سازمان های مردم نهاد با طراحی و اجرای برنامه های متنوع و مفید سهم بسزایی در تحقق این مهم ایفا می نمایند.

بدیعی در ادامه به نقش خانواده ها در افزایش نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود: قسمتی از نشاط اجتماعی به سبک زندگی برمی گردد  بنابراین ما باید سبک زندگی را تغییر دهیم و  از سکون  و رخوت به پویایی و نشاط حرکت کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدن با  عدم استقبال مردم و خانواده ها از برنامه های فرهنگی- اجتماعی  برنامه ریزی شده در مناسبت های مختلف  اشاره کرد و گفت: ترغیب مردم به شرکت در این نوع برنامه ها و نیز فراهم نمودن زمینه حضور آنان مسئله مهمی است که باید در رابطه با نشاط اجتماعی به آن توجه داشت.

وی همچنین بر ضرورت نظرسنجی از مردم و احترام به سلیقه و خواست آنان را در انتخاب طرح های نشاط اجتماعی ضروری دانست.

بدیعی در ادامه با ابراز رخرسندی از حضور در نمایشگاه مطبوعات؛ افزود: این حرکت فرهنگی برای بیست و سه سال متوالی در حال برگزاری است و خوشبختانه شهرستان فریدن نیز برای دومین سال پیاپی شاهد حضور هفته نامه دالانکوه با توزیع منطقه ای و استانی در این نمایشگاه است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در این حیطه؛ به سیاست های دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت بیشتر از مطبوعات محلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از این مطبوعات به دلیل مشکلات مختلف و فقدان پشتوانه مالی از روزنامه به ماهنامه و هفته نامه افول نموده اند.

بدیعی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم صحبت های مدیران ارشد این حوزه در راستای تقویت حمایت از مطبوعات محلی هر چه زودتر جامه عمل بپوشد تا شاهد بهبود وضعیت این رسانه ها باشیم.

کد خبر 326135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.